افزون ‌بر یک هزار نفر در نیمروز از خدمات کاروان سلامت بهره‌مند شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: یک هزار و ۶۲۱ نفر از شهروندان نیمروزی در قالب طرح «نذرآب ۳» از خدمات درمانی کاروان سلامت استان گلستان بهره‌مند شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا میربهاالدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: طرح «نذرآب ۳» از اواخر شهریور با هدف برخورد با تنش‌های آبی و کمک به سلامت افراد کم برخوردار در سیستان و بلوچستان اجرایی شد.

او ادامه داد: بدین منظور کاروان سلامت جمعیت هلال احمراستان گلستان با حضور هفت پزشک متخصص، یک پزشک عمومی و ۲ دندانپزشک در شهرستان نیمروز مستقر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در زمان استقرار کاروان سلامت و نیکوکاری اعزامی هلال احمر استان گلستان یکهزار و ۱۶۶ نفر از سوی پزشکان متخصص، ۱۸۷ نفر از سوی پزشکان عمومی ۲۶۸ نفر از سوی دنداپزشک کاروان سلامت از خدمات این کاروان بهره‌مند شدند.

او تصریح کرد: در همین راستا ۵۰۰ قلم دارو به ارزش ۲ میلیارد ریال بین بیماران شهرستان نیمروز توزیع شده است.

میربهاالدین ادامه داد: همچنین افتتاح سه باب منزل مسکونی در روستا، ۱۱۰ بسته موادغذایی، ۲۲۰ بسته لوازم التحریر، ۴۵۰ بسته بهداشتی، ۱۵۰ قلم اسباب بازی، ۲ هزار و ۳۲۸ بطری آب معدنی، ۲۰۰۰ بسته آموزشی،۳۰۰ عدد بسته فرهنگی، ۲۱۳ پتو، البسه و کفش ،۳۷ عدد تانکر، ۲۰ مورد تجهیزات پزشکی مصرفی، کارت هدیه، تبلت، آبگرمکن، اهدای اندام مصنوعی از دیگر خدمات جمعیت هلال احمر استان گلستان در شهرستان نیمروز بوده است.

او  ارزش این خدمات را ۲ میلیارد و ۹۴۹ میلیون و ۴۰۰هزار ریال اعلام کرد.

سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی ۲ دهه و وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه سیستان و مونسون (بادهایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش در آنها شدیدتر و هماهنگ تر است و در زمان های خاصی از سال در دریای عمان و سواحل چابهار جریان دارند) همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبه رو است که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می شود.

این استان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار