به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اینکه ۷۰ درصد دانشآموزان کشور از گوشیهای هوشمند برخوردارند و از فضای مجازی استفاده میکنند اهمیت کیفیت تدریس دبیران برای این آمار بسیار مهم واقع میشود؛ چراکه دانشآموزان زیادی قرار است از این طریق یک سال تحصیلی خود را با معلمانی به سرانجام برسانند که شاید آنچنان با این فضا هنوز خو نگرفته باشند و به آنصورت که بایدوشاید نتوانند رسالت معلمی خود را ایفا کنند.
برخی از دانشآموزان معتقدند که سال قبل با معلمان خود به صورت حضوری آشنا بودند و راحتتر ارتباط میگرفتند اما امسال نداشتن شناخت حضوری از دبیران، ارتباط گرفتن با آنها را سختتر کرده است.
در انتها شایان ذکر است که بسیاری از معلمان کشور در این بحران ملی کرونا با وجدان کاری و مسئولیتپذیری بالا سعی در به دست گرفتن و کنترل شرایط و ارائه علم خود به نحو احسن بودند و رسالت خود را حتی با امکانات کم به ثمر نشاندند.
انتهای پیام/
با توجه به این که ، بسیاری از افراد بر این باورند که کلاسهای مجازی باعث پایین آمدن سطح علمی در سیستم آموزشی می گردد .
می توان گفت :
در صورتی که این سیستم بتواند به نحو مطلوبی با ساختارهای درست انجام شود بسیار تاثیر گدار تر نسبت به سیستم حضوری می باشد .
چرا که دراین روش اولا ، به دلیل اینکه مدرس بایستی زمان ارائه مطالب را نسبت به ارائه حضوری کمتر در نظر بگیرد و آن مطالب را در مدت کوتاهتری به صورت کلیدی و کاریردی ا رائه دهد و همچنیین در پایان هر جلسه مجازی جهت یادآوری آن جلسه فایل و تستی از مطالب را ارائه دهند و همچنین فرد یادگیرنده این را میداند که چون این مطالب در حد کلیدی و کلی تدریس شده است اقدام به مطالعات بیشتری در مورد دروس ارائه شده توسط مدرس می نماید بنابراین ، این موضوع خود باعث می شود یاد گیرنده مطالب آن جلسه را خود بیشتر تحقیق نماید و در صورت داشتن سوالاتی با مدرس خود در میان بگذارد . ونیز جهت ارزشیابی پایانی دوره ، مدرس مربوطه با شیوه هایی که وجود دارد از جمله ، روشهایی جهت نوع سوالات طراحی شده مثلا به صورت تستی و یا اعلام زمان بسیار اندک که فقط فرد ، بتواند سوالات را پاسخ دهد و سو استفاده ای از زمان نگردد بکار گیرد .
اما متاسفانه به خاطر کمرنگ بودن آموزشهای دوره ای معلمین و همچنین ساختارآموزشی و نرم افزاری نامناسب که بخصوص در آموزش و پرورش در بحث کلاسهای مجازی در مقاطع تحصیلی دارد باعث پایین آوردن سطح علمی گردیده است اما این موضوع در سطح آموزش عالی قدری قابل قبول تر و منطقی تر اجرا می گردد.
و با توجه به اینکه دانشگاه هادر این مورد عملکرد بهتری نسبت به مدارس داشتند و مدرسین وقت بیشتری را صرف تدریس می نمایند .
و فقط در بحث ارزشیابی های نهایی روشهای مناسب توسط برخی از مدرسین عزیز انجام
نمی گیرد و همچنین ، دانشجویان با توجه به اینکه ساختار سیستم مجازی بخوبی برایشان آموزش داده نشده بود و هدفها مشخص نبود . از تحقیق و تلاش تا حدودی دست برداشته بودن و متاسفانه در ارزشیابی های مجازی سو استفاده هایی صورت میگرفت.
پس آنچه بایستی در این موضوع بیان نمود آن است که اگر تدریس مجازی با یک ساختار درست از طرف آموزش و پرورش و آموزش عالی ما انجام بگیرد .
این روش بسیار کارآمد تر از حالت حضوری خواهد بود .
و از کاهش انرژی مدرسین و فراگیران علم در شرایط کلاسهای حضوری جلوگیری می گردد.
و در شرایطی مناسب محصلین و دانشجویان اقدام به یادگیری اصولی می نمایند .
اما ، حرف آخر :
کلاسهای مجازی باعث تلاش و پیگیری بیشتر دانش آموزان و دانشجویان خواهد شد .
البته در شرایط و محیطی که ساختار دوره های مجازی توسط سیستم های آموزشی و پزوهشی ما به نحو مطلوبی از روشهای تدریس نوین و یادگیری و تکنولوژی های روز بهرمند شوند.
به امید ساختارهای آموزشی مناسب و کارآمد و آینده ساز در سیستم آموزشی کشور عزیزمان ایران .✨✨✨✨✨✨✨✨✨
و نظارت اولیا روی تدریسها هم باعث بالا رفتن کیفیت تدریسها بیش از پیش شده.
اون معلم ها یی که اصرار دارن تو حضوری بهتر درس میدن فقط میخوان بیسوادی و بیعرضه خودشون تو ادره کلاس را لا پوشونی کنند.
و در صورت اعتراض اولیا با این حربه که کم کاری از دانش آموز خودتونه خودشونو تبرئه کنند.
کاری که در تمام این سالها کردن و حالا کلاسهای انلاین کاسه و کوزه شان را به هم ریخته.
والا اگه من پول داشتم همین الان قصد رفتن به کشور دیگه رو میکردم چون می دونم اونجاها بیشتر پیشرفت میکنم تا اینجا