در ۵ ماهه نخست امسال؛

نزاع، بیش از هشت هزار نفر را به پزشکی قانونی همدان کشاند

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان اعلام کرد: در ۵ ماهه نخست امسال هشت هزار و ۵۳۴ نفر بر اثر نزاع و درگیری به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند.

نزاع بیش از هفت هزار نفر را به پزشکی قانونی همدان کشاندآرتین کمالی مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با اشاره به اینکه در ۵ ماهه ابتدایی امسال هشت هزار و ۵۳۴ نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان همدان مراجعه کردند، ادامه داد: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته که هفت هزار و ۷۶۱ نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان همدان مراجعه کردند، ۱۰ درصد افزایش داشته ایم.

کمالی افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد در سال ۹۸ تعداد پانزده هزار و ۴۶۷ نفر به علت نزاع به پزشکی قانونی مراجعه و نظریه کارشناسی اخذ کرده اند.

این مسئول قضایی به مراجعه کنندگان مراکز پزشکی قانونی به علت نزاع توصیه کرد: ظاهر خون آلود در صدور نظریه کارشناسی پزشکی قانونی تاثیری ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی است جراحات، نوع و عمق آن است، بنابراین معاینه دقیق‌تر ضایعات، نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن از سوی کارشناسان پزشکی قانونی است.

او در ادامه با اعلام اینکه دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باور‌های نادرست به یادگار مانده از گذشته است گفت: برای صدور نظریه کارشناسی درخصوص صدمات ناشی از نزاع در سازمان پزشکی قانونی، ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان همچنین تاکید کرد: در مواردی برای بررسی دقیق‌تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند دریافت مشاوره و یا تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم و این امر برای حفظ حقوق مراجعه کنندگان و اظهار نظر دقیق در خصوص صدمات است، بنابر این صبر و شکیبایی بیشتر مراجعان را می‌طلبد.

او اظهار داشت: در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند و سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده دریافت خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.