ملایر در وضعیت قرمز به سر می برد/۸۰ درصد بیماران کرونایی از جامعه شهری است

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: ۸۰ درصد بیماران کرونایی شهرستان ملایر از جامعه شهری است و ۲۰ درصد از جامعه روستایی هستند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محسن ترکاشوند مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: ۸۰ درصد بیماران  کرونایی شهرستان ملایر از جامعه شهری و ۲۰ درصد از جامعه روستایی هستند .

او با اشاره به اینکه در هشتمین ماه مبارزه با کرونا در وضعیت قرمز قرار داریم گفت: تنها راه شکست بیماری کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

او رعایت نکردن مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را عامل تشدید شیوع کرونا دانست و گفت: ۸۰ درصد از بیماران کرونایی شهرستان ملایر ساکن شهر و تنها ۲۰ درصد از جامعه روستایی هستند واین به این معنا نیست که مسائل بهداشتی در روستاها رعایت نشود.

ترکاشوند گفت: با توجه به فصل پاییز و زمستان و طبق اعلام مسئولان بهداشت که بارها گفته‌‌اند پاییز و زمستان سختی در پیش داریم توصیه می‌شود مردم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک پایبند باشند و از حضور در دورهمی‌ها خودداری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: از ابتدای شیوع کرونا مدافعان سلامت و کادر درمان ملایر به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت و خدمت به بیماران هستند و خدمات مرکز ۱۶ ساعته ما کاملا رایگان است.

ترکاشوند با بیان اینکه دستگاه اکسیژن‌ساز یک‌هزار و ۴۰۰ لیتری بیمارستان مهر در حال راه‌اندازی است گفت: ظرفیت‌های درمانی محدود است و اگر مردم رعایت نکنند با مشکل مواجه خواهیم شد.

او با بیان اینکه شیوع بیماری‌ها از دورهمی‌های خانوادگی و مسافرت‌ها نشات می‌گیرد گفت: در حال حاضر شاهد همه‌گیری کرونا در خانواده‌ها هستیم و زنان خانه‌دار بیشترین آلودگی را داشتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر تصریح کرد: مرگ و میر ناشی از کرونا در مرکز سالمندان و معلولان نداشتیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.