معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

۱۰ هزار دُز واکسن آنفلوآنزا وارد کردستان شد

حیدری گفت: ۱۰ هزار دُز واکسن آنفلوآنزا وارد کردستان شده است و ورود واکسن تا پایان تکمیل سهمیه ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عطالله حیدری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در صورت ورود ۱۶ میلیون دُز واکسن آنفلوآنزا به کشور، سهمیه این استان ۳۴۰ هزار دُز است که در مراحل مختلف و تا زمان تکمیل سهمیه بتدریج وارد خواهد شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار دُز وارد شده و در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفته است، افزود: اولویت توزیع واکسن آنفلوآنزا با افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، مادران باردار و سالمندان خواهد بود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مردم خواست در هنگام تهیه واکسن، بسته‌بندی، برچسب اصالت و تاریخ تولید آن را حتما کنترل و از داروخانه‌های معتبر تهیه کنند.

او با بیان اینکه هنوز واکسن توزیع نشده است، یادآور شد: ممکن است افراد سودجو از این وضعیت سوءاستفاده کنند هرچند که با طراحی سامانه ملی این احتمال کاهش خیلی کم است.

ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در ارتباط با توزیع واکسن آنفلوآنزا گفت: مقدار واکسنی که در مرحله اول وارد استان شده مربوط به گروه‌های در معرض خطر، کادر بهداشت و درمان و مادران باردار است و توزیع آن بصورت رایگان است.

اوافزود: واکسن آنفلوآنزا هم‌اکنون در داروخانه‌ها موجود نیست و پس از توزیع در بین گروه‌های پرخطر، در مراحل بعدی ورود آن به استان در اختیار داروخانه‌ها قرار خواهد گرفت تا مردم نیز بتوانند با قیمت دولتی آن را دریافت کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.