تأکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت های کشور افغانستان

در دیدار استاندار خراسان جنوبی با وزیر نیرو بر استفاده بیشتر از ظرفیت های کشور افغانستان تأکید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در این دیدار با تشریح ظرفیت‌های بالقوه استان گفت: هم مرزی با کشور افغانستان، یکی از این ظرفیت هاست که باید برای بهره گیری هر چه بیشتر از آن تلاش کرد.

او  با اشاره به مسئولیت وزیر نیرو به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان، توسعه روابط اقتصادی خراسان جنوبی با کشور همسایه را خواستار شد.

معتمدیان با بیان اینکه مرز ماهیرود از آغاز بحران کرونا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، اصلاً تعطیل نشد افزود: در این شرایط، مبادلات مرزی در همه مناطق کشور تحت الشعاع قرار گرفت، اما تسهیل شرایط و تأمین زیرساخت‌های لازم در این مرز، افزایش صادرات را به دنبال داشت.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: وجود سه بازارچه مرزی دیگر در شهرستان‌های نهبندان، درمیان و زیرکوه، فرصت‌های خوبی برای توسعه مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها به ویژه در حوزه اقتصادی است.

او  صادرات برق و توسعه کشت‌های فرا سرزمینی به ویژه در محصولات آب بر را از جمله عرصه‌های افزایش مبادلات بین دو طرف برشمرد.

تسریع در احداث چهار سد تغذیه مصنوعی استان، تکمیل مجتمع‌های آبرسانی، اصلاح شبکه‌های فرسوده وکمک به توسعه زیرساخت‌های لازم برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر از جمله درخواست‌های استاندار از آقای اردکانیان وزیر نیرو بود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار