افزون ‌بر۱۳هزار سیستان و بلوچستانی توسط هلال احمر ویزیت رایگان شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ هزار و ۶۱۴ نفر از مردم نیازمند این استان از اواخر شهریور تاکنون در قالب طرح «نذر آب ۳» به صورت رایگان توسط کاروان‌های سلامت جمعیت هلال احمر ویزیت شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا میربهاءالدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهارداشت:طرح «نذرآب۳» در راستای تحقق اهداف بشردوستانه و خیرخواهانه و به منظور ارتقای سطح سلامت و کمک رسانی به آسیب پذیرترین مناطق محروم و متاثر از خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان اجرا شد.

او  گفت: کاروان سلامت استان‌های مرکزی، قزوین، زنجان، گلستان، قم و تهران با حضور ۲۸ پزشک متخصص و فوق تخصص، هفت پزشک عمومی، هشت دندانپزشک و ۲۷ پیراپزشک در شهرستان‌های چابهار، هامون، نیکشهر، نیمروز، ایرانشهر و خاش مستقر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: در زمان استقرار کاروان‌های سلامت و نیکوکاری اعزامی هلال احمر تعداد ۶ هزار و ۶۱۲ نفر از سوی پزشکان متخصص و فوق تخصص، ۲ هزار و ۴۰۵ نفراز سوی پزشکان عمومی، یکهزار و ۴۰۹نفر از سوی دندانپزشکان و افزون‌بر سه هزار و ۴۹۶، ۶ نفر نیز از خدمات پیراپزشکی بهره‌مند شدند.

او ادامه داد: همچنین ۵۲ نفر از مردم سیستان و بلوچستان به صورت سرپایی توسط پزشکان اعزامی کاروان‌های سلامت هلال احمر جراحی شدند.

میربهاءالدین اظهارداشت: پنج هزار و ۱۸۰ قلم دارو به ارزش افزون‌بر چهار میلیارد و ۹۲۷ میلیون ریال بین مردم کم برخوردار مناطق محروم شهرستان‌های استان به صورت رایگان توزیع شد.

او توزیع ۲۸۴۲ بسته مواد غذایی، ۲۵۹۷ بسته لوازم التحریر، ۳۹۳۸ بسته بهداشتی، ۲۰۸۴ بسته فرهنگی، ۱۵۲۰ بسته آموزشی، ۲۸۷۰ قلم اسباب بازی، ۹۷ هزار و ۲۹۸ بطری آب معدنی،۱۱۰ تانکر،۲ دستگاه تصفیه آب، ۸۷۷۰ پتو، البسه و کفش،۱۵۰ زیرانداز، ۷۳۰ والر آترا، ۵۰ چادر گروهی،۳۷۰ پوشک بچه و شیرخشک، ۵۸۸ قلم تجهیزات پزشکی، ۶۶ هزار و ۴۳۸ مورد توزیع ماسک و موادضدعفونی و کلرزنی، ۶۰۰ فولدر، ۱۸۰۰ گالن آب معدنی، کارت هدیه، تبلت، آبگرمکن، کولرآبی، فرش، کولرگازی، سرویس خواب و مشارکت در ساخت و ساز پنج مورد منزل مسکونی، اهدا ۲ مورد اندام مصنوعی (دست و پا) از دیگر خدمات کاروان‌های جمعیت هلال احمر به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: تعهد خرید ۲ هزار متر لوله و اتصالات به منظور لوله کشی روستایی در شهرستان ایرانشهر به ارزش یک میلیاردو ۳۰۰ میلیون ریال کلنگ زنی مدرسه چهار کلاسه و همچنین کلنگ زنی ۶ باب منزل مسکونی و تعهدمشارکت در ساخت آن در شهرستان نیمروز به ارزش یک میلیاردو ۲۰۰ میلیون ریال را از دیگر خدمات خیران و داوطبان جمعیت هلال احمر استان‌های معین اعزامی به استان در قالب طرح «نذر آب ۳» بوده است.

او  با اشاره به طرح‌های نذر آب یک و دو در سیستان و بلوچستان گفت: جمعیت هلال احمر در قالب طرح «نذر آب یک» که در سال ۹۷ در این استان اجرایی شد اقدام به اعزام ۱۹ کاروان سلامت از ۱۹ استان کشور کرد به طوریکه در قالب این طرح ۶۵۲ کادر پزشکی با حضور در این منطقه به درمان ۴۴ هزار و ۷۱۴ نفر از مردم این استان پرداختند.

میربهاءالدین افزود:  توزیع ۵۰ هزار سبد غذایی در مناطق محروم روستایی سیستان و بلوچستان به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال و یکهزار و ۲۶۵ تانکر آب به ارزش ۲۰ میلیارد ریال و اهدا سه دستگاه تصفیه آب به ارزش سه میلیارد ریال از دیگر اقدامات داوطلبان جمعیت هلال احمر در قالب طرح نذر آب یک در این استان مرزی بود.

او  ادامه داد: در تداوم اقدامات بشر دوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی طرح «نذر آب ۲» در سال ۹۸ در سیستان و بلوچستان کلید خورد به طوریکه در قالب آن نیرو‌های هلال احمر ۱۱ استان کشور اقدام به اهدای سبد‌های حمایتی، پوشاک، لوازم خانگی و سایر خدمات به ارزش یک میلیارد و ۱۵۳ میلیون و ۲۳۰ هزار ریال، خدمات عمرانی به ارزش یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون و ۱۸۰ هزار ریال و همچنین با حضور ۹۰ پزشک و ۵۵ پیراپزشک ۲۰ هزار و ۳۴۵ نفر از مردم استان خدمات درمانی دریافت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اهدای تجهیزات پزشکی و اقلام دارویی به ارزش۱۳ میلیارد و ۳۶۹ میلیون و ۲۶ هزار ریال را از جمله اقدامات نیرو‌های جمعیت هلال احمر در قالب طرح «نذر آب ۲» در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

سیستان و بلوچستان به سبب بروز خشکسالی ۲۰ ساله و وزش باد‌های موسمی ۱۲۰ روزه سیستان و مونسون (باد‌هایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش در آن‌ها شدیدتر و هماهنگ‌تر است و در زمان‌های خاصی از سال نیز جریان دارند) در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با معضلات و بحران‌های مختلفی، چون باد و توفان‌های شدید و گرد و غبار که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می‌شود و کم آبی روبرو است.

این استان با توجه به گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان‌هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندباد‌ها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز ریزش باران‌های فصلی و جاری شدن سیل‌های مقطعی و احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از ۵۰ درجه وجود دارد.

ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و آسیب پذیرترین افراد جامعه با استفاده از منابع و کمک‌های داوطلبانه خیرین و داوطلبان از جمله وظایف سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار