مدیرکل سازمان بهزیستی استان ایلام خبر داد;

ارائه خدمات مناسب به معلولان ناشنوا در ایلام

همتی از توجه ویژه بهزیستی ایلام به معلولان ناشنوای تحت پوشش این سازمان خبر داد.

همتی مدیرکل سازمان بهزیستی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت: معلولیت ناشنوایی از معلولیت‌های پنهان می باشد و بسیار مهم است که به سرعت در روز‌های ابتدایی تولد تشخیص داده شود، زیرا این موضوع می‌تواند در درمان آن‌ها بسیار موثر باشد.

او ادامه داد: یکی از اقدامات اولیه سازمان بهزیستی، اقدامات پیشگیرانه است ، بدین منظور تمامی نوزادانی که به دنیا می‌آیند در همان روز‌های اول تولد، توسط همکاران ما غربالگری می‌شوند و اگر کودکی دچار مشکل شنوایی باشد، برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز مربوطه ارجاع داده می‌شود.

همتی اظهار کرد: استفاده از خدمتی مانند کاشت حلزون ، می‌تواند از ناشنوایی برای کودکانی که دچار مشکل شنوایی هستند پیشگیری کند که بهترین سن برای دریافت اقدامات درمانی ، تا سه سالگی است .

او بیان کرد: در استان ایلام، بالغ بر ۲ هزار و ۲۵۳ معلول ناشنوا، شناسایی شده اند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان ایلام مطرح کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۷ مورد کاشت حلزون را برای کودکان و نوزادان ناشنوا داشته ایم و بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان نیز برای درمان این افراد هزینه شده است.

او ادامه داد: ارائه خدمات توانبخشی به خانواده‌های معلولین ، ارائه خدمات آموزشی برای افراد ناشنوا و همچنین تهیه وسایل کمک توانبخشی از جمله سمعک و کاشت حلزون ، از دیگر خدمت‌های سازمان بهزیستی به معلولین ناشنوا است.

همتی افزود: توجه به موضوع تحصیل معلولین ناشنوا از جمله مواردی است که همواره مورد توجه این سازمان بوده ، به همین دلیل یکی از فعالیت‌های ما در این حوزه، حمایت‌های تحصیلی از این افراد است.

او ادامه داد: هم اکنون ۶۳ دانش آموز و ۱۴۸ دانشجوی ناشنوا کمک هزینه‌های تحصیلی را از سازمان بهزیستی را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.