ادعای قره باغ در سرنگون کردن یک فروند بالگرد جمهوری آذربایجان

مقامات جمهوری خودخوانده قره باغ مدعی شدند یک فروند بالگرد ارتش جمهوری آذربایجان را سرنگون کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، نظامیان جمهوری خودخوانده قره باغ (که تحت حمایت ارمنستان قرار دارد) مدعی شدند یک فروند بالگرد نظامی متعلق به ارتش آذربایجان را سرنگون کرده اند.

وزارت دفاع جمهوری خودخوانده قره باغ در بیانیه‌ای امروز پنجشنبه اعلام کرد این حادثه در خط تماس با نیرو‌های آذربایجان به وقوع پیوسته است.

این در حالی است که طبق اعلام شبکه آر تی، وزارت دفاع جمهوری اذربایجان سرنگون شدن بالگرد نظامی خود را در قره باغ تکذیب کرد.

درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه، ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان گفته است نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده اند و سبب شده اند تا چندین نفر از غیر نظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات جمهوری قره باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

گفتنی است وخامت روابط میان آذربایجان و ارمنستان به پایان دوران شوروی سابق باز می‌گردد؛ زمانی که «کشتار سومقاییت» (که در آن ساکنان ارمنی شهرک ساحلی سومقاییت در جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان یکی از جمهوری‌های تشکیل‌دهنده اتحاد جماهیر شوروی آن زمان، در اواخر فوریه ۱۹۸۸ هدف گرفته شدند) به وقوع پیوست. پس از آن بحرانی در حدود منطقه کوهستانی قره باغ در فوریه سال ۱۹۸۸ شکل گرفت که در نتیجه آن مقامات اقلیم خودمختار قره باغ (که بیشتر ساکنان آن را جمعیت ارمنی تشکیل می‌داد) تصمیم گرفتند تا از قیمومیت جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان خارج شوند. مقامات قره باغ همچنین در سال ۱۹۹۱ با نام «جمهوری قره باغ کوهستانی» اعلام استقلال کردند. این مسأله سبب آن شد جمهوری آذربایجان کنترل خود را بر این منطقه از دست دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
جمهوری آذربایجان که اصلی‌ترین‌ متحد اسرائیل در قفقازه، هیچ حقی در مالکیت ناگورنو نداره. این منطقه متعلق به ارمنستانه من نه مسیحی و نه ارمنیم ولی حامی ارمنستانم و مردم ناگورنو حق دارند که علیه ظلم جمهوری آذربایجان بایستند.
آخرین اخبار