۱۳ هزار و ۶۹۲ مگاوات برق از نیروگاه سد مهاباد تولید شد

رئیس اداره امور آب مهاباد گفت: ۱۳ هزار و ۶۹۲ مگاوات برق در نیروگاه سد این شهرستان تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال هزار و ۸۹۲ مگاوات کمتر است.

رضا جهین رئیس اداره امور آب مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: نیمه نخست امسال ۱۳ هزار و ۶۹۲ مگا وات برق از نیروگاه سد مهاباد تولید شده که این میزان برق با رهاسازی ۱۴۸ میلیون مترمکعب آب از دریچه‌های این سد تولید و وارد شبکه سراسری برق شد.

جهین با اعلام اینکه برق تولیدی نسبت به مدت مشابه پارسال هزار و ۸۹۲ مگا وات کاهش یافت، افزود: کاهش نزولات جوی، ورودی و متعاقبا کاهش رهاسازی موجب کم شدن میزان تولید برق از این نیروگاه شده است.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در مهاباد اضافه کرد: سال ۹۸ نیز در مجموع ۱۷ هزار و ۶۳۵ مگاوات برق تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

جهین با بیان اینکه هم‌اکنون حجم ورودی آب به سد مهاباد به صفر رسیده است، بیان کرد: دبی خروجی آب از سد این شهرستان هم ۹ متر مکعب بر ثانیه است که از این میزان ۰.۶ (شش دهم) متر مکعب آن برای مصرف شرب و مابقی هم برای مصرف شرب و صنعت است.

رئیس اداره امور آب مهاباد اذعان کرد: در حال حاضر تراز سد مهاباد به یک‌هزار و ۳۴۴ متر از سطح دریا‌های آزاد رسیده که این مقدار نیز یک متر و ۴۵ سانتی‌متر کمتر از تراز سد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون مترمکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.