تحریم نشست شهرداران گروه بیست در ریاض ادامه دارد

شهردار لندن نیز پس از شهرداران پاریس، لس آنجلس و نیویورک با اشاره به نگرانی‌ها در مورد سوابق حقوق بشر ریاض اعلام کرد در نشست شهرداران گروه بیست شرکت نمی‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی «میدل ایست آی» تحریم نشست شهرداران گروه بیست در ریاض همچنان ادامه دارد و شهردار لندن نیز به علت سوابق بد حقوق بشری رژیم سعودی در این نشست بین المللی به میزبانی عربستان شرکت نمی‌کند.

«صادق خان» شهردار مسلمان لندن، تصمیم خود را مبنی بر شرکت در یک نشست بین المللی به میزبانی عربستان سعودی در این هفته لغو کرده است تا از این احتمال که حضور او ممکن است به مثابه «حمایت از دولت عربستان سعودی»  برداشت شود جلوگیری کند.

نشست مجازی شهرداران کشور‌های عضو گروه بیست موسوم به (U ۲۰) طی روز‌های ۳۰ سپتامبر و ۲ اکتبر، به عنوان بخشی از ریاست عربستان بر G ۲۰  به میزبانی این کشور برگزار می‌شود و در آن در خصوص چالش‌های پیش روی شهر‌های بزرگ جهانی بحث خواهد شد.

شهرداران نیویورک، لس آنجلس و پاریس پیش از این با اشاره به نگرانی‌ها در مورد سوابق حقوق بشر ریاض، ازشرکت در این نشست کناره گیری کرده بودند.

«بیل د بلاسیو» شهردار نیویورک، پنج شنبه گذشته با اشاره به نگرانی‌های اخلاقی در مورد کشور میزبان، از شرکت در نشست U ۲۰ خودداری کرد.

«آن هیدالگو» شهرداری پاریس هم اعلام کرد پاریس به نشانه حمایت از «لوجین الهذلول» فعال عربستانی که در عربستان سعودی زندانی است، این نشست را تحریم کرده است.

یک منبع نزدیک به شهردار پاریس گفت  شهردار به برگزار کنندگان نشست اعلام کرد در این نشست مجازی که از روز چهارشنبه آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت شرکت نخواهد کرد.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد هم زمانی این رویداد با دومین سالگرد قتل وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی در روز دوم اکتبر سال ۲۰۱۸ این تحریم را برانگیخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار