اختصاص ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مدارس خوزستان به لوازم آموزشی و سرمایشی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از اختصاص ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مدارس به لوازم سرمایشی و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی استان خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مراسم افتتاحیه مدرسه دخترانه ۹ کلاسه در شهر ویس استان خوزستان گفت: از تلاش‌های خیران مدرسه ساز و وزارت آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس قدردانی می‌کنم.

او به اختصاص ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های مشارکتی از سوی خیران مدرسه ساز اشاره کرد و افزود: ۲۳ میلیارد تومان اعتبار شامل؛ ۱۵ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس به سیستم‌های سرمایشی و ۸ میلیارد تومان برای تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی استان خوزستان اختصاص داده ایم.

رخشانی مهر اظهار داشت: وقتی صحبت از کار خیر و خیران می‌شود دایره کار‌های خیریه گسترده و کار‌های خیر بسیار متنوع است، کسانی که می‌کوشند تا از آلام مردم بکاهند و رنج محرومیت‌ها را کاهش دهند، زندگی بهتری را برای مردم رقم بزنند این کار جزو ناب‌ترین حقایق ایمانی است و شاید هیچ خدمتی بالاتر از باز کردن گره مردم نباشد که خیران در آن سهیم هستند.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: به اعتقاد من کار مدرسه سازی متمایز از سایر کار‌های خیریه سازی است، چون مدرسه جایگاه متمایزی دارد که آینده این سرزمین را می‌سازد، هرجا سخن از فرهنگ سازی، تعالی، توسعه و پیشرفت است مدرسه بالاترین جایگاهی هست که تغذیه عناصر کلیدی برای تحویل و پیشرفت را دارد.

او ادامه داد: خانواده و جامعه هم تغذیه کننده هستند، ولی مدرسه جایگاهی است که آدم‌ها به صورت منظم در بهترین دوره حیات و بهترین زمان یادگیری در یک زمان مشخص تحت یک برنامه تحت تعلیم قرار می‌گیرد، ضمن اینکه آینده را مدرسه می‌سازد و چه خوب یا بد در مدرسه شکل می‌گیرد و کسانی که مدرسه سازی را انتخاب کردند، آینده سازی را انتخاب کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدرسه رفیع‌ترین محل زندگی انسان‌ها و آینده جامعه است و برخی شرکت‌ها توفیق ورود به مدرسه سازی را پیدا کرده اند، بیان داشت: همه تلاشمان را برای اینکه نسلی توانمند، خلاق، نوآور، فعال، کارآمد و تمدن ساز باشد به کار می‌گیریم و در این زمینه دست خیران مدرسه ساز را می‌فشاریم.

او به اجرای طرح آجر به آجر به منظور فرهنگ مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: پارسال یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان تعهد خیران بود که از سوی ۳۰ هزار خیر مدرسه ساز انجام شد، ولی در مقابل جمعیت ۸۰ میلیونی رقم ناچیزی است و برای درگیر شدن همه مردم ایران شرایطی را فراهم کردیم که حتی با خرید یک آجر در امر مدرسه سازی مشارکت کنند.

مهراله رخشانی مهر افزود: هدف از اجرای این طرح توسعه مدرسه سازی نیست، چون در این ایام به جای توسعه مدرسه سازی نیازمند توسعه فرهنگ مدرسه سازی هستیم، در این طرح به دنبال گسترش و توسعه امور خیریه هستیم و در ۶ ماه امسال دستگاه‌ها و نهاد‌های بسیاری کنار آموزش و پرورش آمده اند و در امر مدرسه سازی مشارکت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه تفاهم نامه امروز نیز اتفاق مبارکی است که امیدوارم با سایر نهاد‌ها نیز منعقد شود، بیان کرد: بنیاد برکت و بنیاد علوی نیز در ساخت مدرسه کمک می‌کنند و هیچ وقت مدرسه سازی به تنهایی از عهده دولت‌ها برنیامده، اما انجام پروژه‌های مشارکتی از افتخارات دولت است.

او اظهار داشت: از استاندار خوزستان تشکر می‌کنم که نمره قبولی را در سیل پارسال و بیشترین سهم اعتبارات استانی مدرسه سازی را بین استان‌های کشور به استان اختصاص داد و با حدود ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار مقام اول کشور بود، البته پارسال ۱۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی تأمین و تخصیص دادیم و امسال نیز تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان تأمین و تخصیص دادیم که تلاش می‌کنیم تا حدود ۲۰۰ میلیارد تومان طی ماه‌های پیش رو افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار