سخنگوی سازمان انتقال خون کشور مطرح کرد؛

اهدای پلاسمای بیش از ۱۰ هزار بهبودیافته از کرونا طی نیمسال اول

حاجی بیگی گفت: از اول اردیبهشت امسال ۱۰ هزار نفر از بهبود یافتگان کرونایی برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کرده اند.

بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به آمار ۶ ماهه اول سال جاری اهدای خون در کشور اظهار کرد: در ۶ ماه اول سال جاری یک میلیون و ۱۹۳ هزار و ۶۶۸ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۹۴۰ هزار و ۷۳۹ واحد خون اهدا شده است.

او ادامه داد: در ۶ ماه اول سال ۹۹ تعداد ۱۴۲ هزار و ۶۰۰ واحد خون توسط اهداکنندگان برای نخستین بار اهدا شده است  که ۵ درصد از خون‌های اهدایی توسط بانوان بوده  است و این میزان از خون اهدایی از طرف بانوان به نسبت سال گذشته با یک درصد افزایش رو به رو بوده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور بیان کرد: در ۶ ماه ابتدایی امسال ۵۶ درصد از خون های اهدایی توسط اهدا کنندگان مستمر بوده است که در این بین استان های سمنان، بوشهر و همدان بیشترین میزان اهدا کنندگان مستمر در کشور را داشته اند.


بیشتر بخوانید


حاجی بیگی بیان کرد: در ۶ ماه اول سال ۹۹ استان های خراسان جنوبی، سمنان و خراسان شمالی بیشترین میزان رشد اهدای خون را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته اند.

او تاکید کرد: در ۶ ماه اول امسال ۳۴۱ هزار و۱۹۳ واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان تهران در بین مراکز درمانی و بیمارستان ها توزیع شده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: در ۶ ماه اول سال جاری یک میلیون و ۶۲۶ هزار  واحد خون و  فرآورده های خونی مانند گلبول قرمز فشرده شده، پلاسما، پلاکت در بین مراکز درمانی سراسر کشور توزیع شده است.

حاجی بیگی گفت: مردم استان های تهران، فارس و اصفهان بیشترین میزان اهدای خون را داشته اند و ۳۰ درصد از مجموع خون های اهدایی کشور مربوط به همین سه استان است.

او افزود: از اول اردیبهشت ماه امسال ۱۰ هزار نفر از بهبود یافتگان کرونایی برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کرده اند که از این تعداد حدود ۸ هزار واحد پلاسما دریافت شده است و تا به این لحظه تنها ۲ درصد از بهبود یافتگان پلاسمای خود را اهدا کرده اند که در این میان استان های تهران، خوزستان، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و کرمانشاه بیشترین اهدا کننده پلاسمای بهبود یافتگان کرونایی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار