رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:

وضعیت قرمز کرونا، ۱۱ شهر خوزستان را احاطه کرد/ افزایش چشمگیر بیماران بدحال در بیمارستان‌ها

ابول نژادیان گفت: ۱۱ شهر خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند و تعداد مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کرونا نگران کننده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به روند افزایشی بستری مبتلایان به کرونا و مطابق آخرین بررسی وضعیت این بیماری، ۱۱ شهر شامل؛ اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر، ایذه، رامهرمز و کارون در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته اند.

او با بیان اینکه شهر‌های مسجدسلیمان، دزفول، شادگان و رامشیر نیز در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار گرفته اند، افزود: بی تفاوتی نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی موجب شده تا روند بستری بیماران بدحال افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

ابول نژادیان وضعیت فوت ناشی از کرونا نیز را بسیار نگران کننده دانست و بیان داشت: در چند روز گذشته شاهد فوت افراد جوان و میانسال بوده ایم. به همین سبب با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، هیچ سازمان و ارگانی نباید به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه کند و از کسبه و بازاریان نیز درخواست می‌شود در جهت جلوگیری از تعطیلی بازار‌ها برای پیشگیری از کرونا، به افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند هیچگونه خدماتی ارائه ندهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: در شرایط کنونی، تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، رعایت اصول بهداشتی شامل؛ استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمع و شستن مستمر دست ها، است و انتظار می‌رود تا مردم برای حفظ سلامت خود و اطرافیان، رعایت اصول بهداشتی را با جدیت بیشتری مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار