بیستون برند گردشگری کرمانشاه است

شهردار بیستون گفت: اگر کاجستان بیستون به شهرداری واگذار شود، آن را تبدیل به یک فرصت گردشگری می‌کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شورش فرامرزی شهردار بیستون در جلسه امروز (۱۰مهر) استاندار با شهردار و اعضای شورای شهر بیستون در تشریح مشکلات این شهر، به کمبود زمین شهری در بیستون اشاره کرد و گفت: در حال حاضر زمین ذخیره‌ای برای ساخت و ساز نداریم و از سال ۱۳۹۵ معضل  صادر نشدن پروانه‌های ساختمانی موجب کاهش شدید درآمد‌های شهرداری شده است.

او با بیان اینکه ۱۱۰ هکتار اراضی در نزدیکی شهر بیستون قرار دارد گفت: پیگیر الحاق این زمین‌ها به شهر هستیم تا از این طریق محدوده شهر را وسعت داده و ساخت و ساز‌های شهری را به آن سمت ببریم.

او در ادامه با اشاره به وجود کاجستان ۱۱۲ هکتاری در نزدیکی شهر بیستون گفت: متاسفانه آنطور که باید به این کاجستان رسیدگی نمی‌شود و کاج‌های آن با بارندگی‌های سالیانه آبیاری می‌شوند و این درحالی است که این کاجستان می‌تواند به بهترین فرصت گردشگری برای بیستون تبدیل شود.

فرامرزی بیان کرد: اگر این کاجستان از منابع طبیعی به شهرداری کرمانشاه واگذار شود، ضمن رسیدگی مناسب به آن می‌توانیم آن را تبدیل به یک فرصت گردشگری برای شهر کنیم.

او با بیان اینکه بیستون برند گردشگری کرمانشاه است گفت: این شهر برای توسعه گردشگری نیازمند اعتبارات ویژه‌ای است و طبق دستوری که استاندار کرمانشاه دادند قرار است ساخت اِلمان‌های گردشگری از جمله اِلمان شیرین و فرهاد را پیگیری کنیم تا بتوانیم به تغییر فضای شهر به سمت گردشگری کمک کنیم.

فرامرزی در ادامه به مشکلات ترافیکی در محدوده شریان اصلی شهر به سمت شهر سنقر اشاره کرد وافزود: اگر مصوبه شورای ترافیک استان را داشته و بتوانیم اعتبار ۱.۵ میلیارد تومانی برای تملک اراضی اطراف این مسیر را جذب کنیم، می‌توانیم مشکلات ترافیکی در این محدوده را حل کنیم.

شهردار بیستون در ادامه با اشاره به الحاق روستای "بلوردی" به شهر بیستون گفت: این الحاق در صورتی است که اعتباری برای ساماندهی این بخش از شهر اختصاص داده نشده و بلوردی در حال حاضر با مشکلات زیرساختی و آسفالت و ... مواجه است.

فرامرزی بیان کرد: اگر بتوانیم اعتبار جذب کرده و این منطقه را آسفالت کرده و روشنایی معابر آن را برقرار سازیم، نقش مهمی در امنیتیگ مطلوب این بخش از شهر خواهد داشت.

فرامرزی اشاره‌ای هم به بدهی‌های شهرداری داشت و با اشاره به بدهی ۱.۷ میلیارد تومانی شهرداری بیستون گفت: طی یکی دوسال گذشته خوشبختانه این بدهی را به حدود ۳۰۰ میلیون تومان کاهش داده ایم و اگر مطالباتی که از دستگاه‌های اجرایی داریم تسویه شود در کنار صفر کردن بدهی ها، حدود ۴۰۰ میلیون تومان هم در حساب شهرداری می‌ماند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار