آغاز هرس درختان کنوکارپوس در آبادان

شهردار آبادان گفت: شهرداری آبادان هرساله در فصل پاییز هرس درختان به خصوص درخت کنوکارپوس را انجام می دهد.

محمود رضا شیرازی شهردار آبادان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،در خصوص هرس درختان کنوکارپوس این شهرستان گفت: دو هفته است که شهرداری آبادان کار هرس درختان را آغاز کرده و در روزهای آینده با سرعت بیشتری این کار ادامه پیدا خواهد کرد.

او با بیان اینکه این شهرداری هرساله در فصل پاییز هرس درختان به خصوص درخت کنوکارپوس که از رشد بسیاری برخوردار و سرسبز است را انجام می دهد اما مسئله تنگی نفس که چند سالی است شیوع پیدا کرده تنها مربوط به این نوع درخت نمی باشد افزود:قطعا آلودگی شدید هوا ناشی از فیلرهای گاز،پالایشگاه و یا پتروشیمی می توانند از عوامل اصلی مشکل تنگی نفس در شهرهای جنوب استان خوزستان باشند.

شهردار آبادان تصریح کرد:هرنوع درخت یا گیاهی به نوعی می تواند مضرات و معایب و مزایای خاص خود را داشته باشد.

شیرازی ادامه داد: ممکن است درخت کنوکارپوس به علت گرده افشانی که در بارندگی های پاییزی دارد حساسیت های را ایجاد کند.

او تصریح کرد: بدون شک محیط زیست که مسئول اعلام مراکز و تاسیسات آلاینده است درخت کنوکارپوس  را به عنوان آلاینده اعلام نکرده است.

شهردار آبادان در پایان گفت: شهرداری به دنبال اخذ عوارض آلایندگی جهت ارائه خدمات در حوزه فضای سبز یا نظافت شهری است و با مراکز آلوده کننده اعم از آب و هوا آشنایی دارد ، پالایشگاه و پتروشیمی از جمله مراکز آلوده کننده هوا هستند که آنها عوارض آلایندگی خود را به این اداره پرداخت می کنند.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: هرس درختان ، تنگی نفس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.