سقوط ارزش بورس آمریکا در پی ابتلای ترامپ به کرونا

ارزش سهام در بورس داوجونز با اعلام خبر ابتلای ترامپ به کرونا ۴۸۰ واحد سقوط کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تله تریدر، با مثبت اعلام شدن آزمایش کرونای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شاخص معاملات صنعتی داوجونز بیش از ۴۸۰ واحد سقوط کرد.

پس از اعلام ابتلای ملانیا ترامپ، همسر رئیس جمهور آمریکا به کرونا شاخص داوجونز در نخستین ساعات بامداد ۱.۷۵ درصد سقوط کرد. در همین حال، شاخص نزدک ۱.۶۱ و شاخص اس اندپی ۵۰۰ با سقوط ۱.۵۵ درصدی همراه بود.

ارزش یورو در برابر دلار نیز با انتشار این خبر در سطح بین المللی کاهش یافت.

در همین حال، شاخص بورس اروپا و آسیا نیز به تاثیر از خبر ابتلای ترامپ به کرونا کاهش یافت.

رئیس جمهور آمریکا و همسرش در حالی به این ویروس مبتلا شده اند که تاکنون هیچ یک از تدابیر بهداشتی را برای مقابله با کرونا رعایت نمی‌کردند.

پس از ابتلای هوپ هیکس، دستیار ترامپ به ویروس کرونا، رئیس جمهور آمریکا و همسرش نیز بار دیگر تحت آزمایش کووید-۱۹ قرار گرفتند. ترامپ و دستیارش در مناظره روز سه شنبه با افراد زیادی مواجه شدند.

ترامپ ساعاتی پیش در پیامی توئیتری از قرنطینه خود و همسرش ملانیا خبر داده و نوشته بود: هوپ هیکس (دستیار ترامپ) که بدون حتی کوچکترین استراحتی به سختی کار کرده است، نتیجه آزمایش کرونایش مثبت اعلام شده، این افتضاح است!

هوپ هیکس نزدیک‌ترین دستیار ترامپ است که کرونا گرفته است. هیکس مرتب به اتاق کار ترامپ در کاخ سفید رفت‌وآمد دارد و بار‌ها با ترامپ به سفر رفته است؛ هیکس روز سه‌شنبه نیز در مناظره اول ترامپ با رقیب دموکراتش همراه او بوده است.

کارکنانی که در تماس نزدیک با ترامپ هستند، هر روز آزمایش کرونا می‌دهند و معنای آن این است که هیکس روز پنجشنبه نتیجه آزمایشش مثبت شده است.

پیشتر هم اطرافیان رئیس جمهور آمریکا کرونا گرفته بودند، ولی تاکنون ترامپ قرنطینه نشده بود.

اعلام این خبر در حالی است که ترامپ به تازگی اولین مناظره خود را با «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا انجام داده و مناظره‌ای دیگر در پیش دارد و تا زمان انتخابات حدود یک ماه باقی است.

ستاد انتخاباتی جو بایدن هنوز احتمال ابتلای نامزد دموکرات‌ها به کرونا را اعلام نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار