وزارت دفاع ارمنستان: هواپیما و پهپاد آذربایجان را منهدم کردیم

وزارت دفاع ارمنستان از انهدام یک فروند هواپیما و یک پهپاد متعلق به جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت دفاع ارمنستان صبح امروز جمعه از انهدام یک فروند هواپیما و یک پهپاد متعلق به نیروی هوایی آذربایجان در قره باغ خبر داد.

«شوشان استپانیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در صفحه فیسبوک خود نوشت: یگان‌های پدافند هوایی ارمنستان در بخش شمال شرقی خط تماس، یک هواپیما و یک پهپاد متعلق به دشمن را منهدم کردند.

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان همچنین اعلام کرد: تلاش‌های دشمن برای نفوذ به پدافند نیرو‌های ما با شکست مواجه شد.
از سوی دیگر، مقامات اقلیم قره باغ اعلام کردند بر اثر بمباران‌های جمهوری آذربایجان، شماری زخمی شدند که از جمله آن یک کودک دو ساله است که مادر او نیز زخمی شده و خواهر ۹ ساله اش نیز جان خود را از دست داد.

پیشتر مقامات قره باغ اعلام کرده بودند در پی درگیری‌های اخیر، ۱۱ غیر نظامی در این منطقه کشته و ۶۰ نفر نیز زخمی شدند که حال ۴۲ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

در خبری دیگر در همین رابطه، وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد نیروهایش موفق شده اند کنترل چندین بلندی راهبردی در خط تماس در منطقه قره باغ را در دست بگیرند.

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد: از صبح دوم اکتبر (امروز جمعه) درگیری‌های شدیدی ادامه دارد و عملیات نظامی همچنان در جریان است. نیرو‌های مسلح آذربایجان بر شماری از ارتفاعات راهبردی مسلط شده است.

درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه، ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان گفته است نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده اند و سبب شده اند تا چندین نفر از غیر نظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات جمهوری قره باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار