معاون کل وزارت بهداشت:

ماسک زدن در خیابان های تهران از هفته آینده اجباری می شود

حریرچی گفت: ماسک زدن در خیابان‌های تهران از هفته آینده اجباری می‌شود و برای کسانی که ماسک نمی‌زنند، جریمه در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجباری شدن ماسک در خیابان‌های تهران از هفته آینده خبر داد و گفت: ماسک زدن در اماکن، ادارات و مغازه‌ها اجباری بود و ماسک زدن در خیابان‌ها و پارک‌ها اجباری نبود.

حریرچی ادامه داد:‌ در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بحث و مقرر شد وزارت کشور، کمیته امنیتی اجتماعی با کمیته بهداشتی کار و نحوه اجباری شدن ماسک و جریمه برای برخورد با متخلفان را نهایی کنند چرا که بسیاری از افراد از منزل خارج می‌شوند، اما کسب و کاری ندارند و اداری نیستند، همه افراد باید با ماسک از منزل خارج شوند و اگر ماسک استفاده نکنند جریمه خواهند شد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: عظیم‌ترین دستاورد جلسه امروز ستاد ملی کرونا این بود که ماسک زدن در خیابان‌های تهران از هفته آینده اجباری می‌شود و برای کسانی که ماسک نمی‌زنند، جریمه در نظر گرفته و میزان جریمه  هفته آینده اعلام خواهد شد.

حریرچی اظهار کرد: ما پیش بینی‌های بدی از بابت مرگ و میرهای کرونا برای کشور داریم اما اگر ۹۵ درصد مردم از ماسک مانند ماسک‌های پارچه‌ای استفاده کنند، در پیشگیری و کنترل کرونا بسیار موثر است و در حال حاضر در ۷ استان مشاغل رده سه تعطیل و مدارس و دانشگاه‌ها در برخی استان‌ها غیر حضوری شدند.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: بسیج، سپاه و ارتش قهرمان همه پای کار بودند و صنوف باید پای کار بیایند و همه دست به دست هم بدهمی تا کرونا را شکست دهیم و ما از وضعیت فعلی و استمرار آن خیلی ناراضی هستیم.

حریرچی گفت: ما فوتی سه رقمی کرونا داریم و صرف نظر از اینکه وضعیتمان نسبت به سایر کشور‌ها چگونه است، حتی اگر بهترین کشور باشیم که نیستیم، ۲۰۰ فوتی عدد کمی نیست و در جنگ تحمیلی به طور میانگین ۶۸ نفر شهید می‌شدند و امروز مشاغل سطح سه و مراکز سطح ۲ تعطیل شدند و نظارت‌ها تشدید خواهد شد.

او افزود: وزارت بهداشت ۷ هزار بازرس بهداشتی برای نظارت بر ۷ میلیون مرکز دارد و نمی‌توانیم نظارت دقیق داشته باشیم و باید به اردیبهشت ماه با مرگ ۳۵ نفر در روز بازگردیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
اينh هنوز نفهميدن جوونا بايد ماسك بزنن كه ناقلن نه مسنا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
البته شيلد هم كار همون ماسك پارچه اي رو ميكنه و هر كي نميخواد ماسك معمولي بزنه ميتونه شيلد بزنه
كلا قضيه پرتاب بزاقه
Canada
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
جریمه :)
آخرین اخبار