شکارچیان غیر مجاز پرندگان وحشی در مناطق مختلف کرمان به دام افتادند

ماموران سخت کوش محیط زیست استان کرمان موفق شدند تعدادی از شکارچیان متخلف را که اقدام به شکار پرندگان وحشی کرده بودند، دستگیر کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،شکار غیر مجاز حیوانات همیشه آسیب های جبران ناپذیری به طبیعت وارد می کند و برای محافظت از حیات وحش تنها نیروهای محیط زیست کافی نیستند و باید به این نتیجه رسید که شکار حیوانات تفریح نیست.

اما ماموران محیط زیست موفق شدند شکارچیان غیر مجاز در مناطق مختلف استان را دستگیر کنند.

شکارچیان پرندگان وحشی سیرجان به دام افتادند

دو گروه متخلف شکار پرندگان وحشی طی یک روز به دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان افتادند.

بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان کرمان ، ماموران اجرایی شهرستان سیرجان موفق شدند در دو عملیات جداگانه طی یک روز متخلفان شکار پرندگان وحشی را دستگیر کنند و تحویل قانون دهند.

بر اساس این گزارش در بازرسی از متخلفان یک قطعه کبک یک قطعه تیهو، دوقبضه اسلحه ساچمه زنی مجاز و یک قبضه اسلحه پی سی پی کشف و ضبط شد که در این رابطه برای افراد خاطی پرونده تشکیل شده است و آنها تحویل مراجع قضایی شده اند.

جریمه صید و شکار هر قطعه کبک یا تیهو از بابت خسارت وارده به محیط زیست مبلغ سی میلیون ریال است که متخلفان می‌بایست به حساب دولت واریز کنند.

دستگیری متخلف شکار شش قطعه کبک در کرمان

متخلف شکار شش قطعه کبک با تلاش یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کرمان به دام افتاد.

 رحیم منتظر ،رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمان گفت:ماموران این شهرستان در دهنه روغنوییه منطقه حفاظت شده جوپار یک شکارچی متخلف را به همراه لاشه شش قطعه کبک و دو قبضه سلاح شکاری دستگیر کردند.

 برای این متخلف نیز پرونده تشکیل و وی به همراه پرونده تخلف به مرجع قضایی معرفی شده است.

دستگیری شکارچی متخلف پرندگان وحشی در جیرفت

شکارچی پرندگان وحشی در دام سبزپوشان محیط زیست جیرفت گرفتار شد.

 جواد میدانی، مسئول محیط بانی اسفندقه شهرستان جیرفت گفت:ماموران اجرایی پاسگاه محیط بانی اسفندقه حین گشت زنی در مناطق و عرصه‌های طبیعی برای جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز در منطقه بند ارزانی موفق به دستگیری یک شکارچی متخلف شدند؛ که از فرد مذکور دو قطعه تیهو، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی تک لول و مقداری ادوات شکار کشف ، ضبط و مراتب پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

میدانی با بیان اینکه مردم باید یار و یاور محیط‌بانان باشند و با حفاظت از محیط زیست اجازه ندهند زیبایی طبیعت کم‌فروغ شود، اظهار کرد: در فصل شکار ممنوع، شکار حیات‌وحش در شهرستان جیرفت نیز کاهش پیدا کرده است ولی متاسفانه باز هم برخی از افراد سودجو و فرصت‌طلب چشم طمع را از حیات وحش بر نمی‌دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار