انتقاد معاون وزیر جهاد کشاورزی از برخی صحبت ها؛ واردات ذرت بیش از نیاز کشور نبوده

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برخی می‌گویند امسال ذرت بیش از نیاز کشور وارد شده که صحبتی اشتباه است، گفت: درست است که از سال قبل بیشتر واردات داشته‌ایم اما از نیاز کشور بیشتر نبوده است.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مرتضی رضایی معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در نشست بررسی مسائل و مشکلات دامداران و بهره برداران بخش کشاورزی گرمسار گفت: سالانه ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ذرت فقط در حوزه دام مورد نیاز کشور است از سوی دیگر نیاز بخش نشاسته کشور نیز سالانه یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است که اگر این میزان را با میزان مورد نیاز دام در کشور جمع بزنیم به رقم نزدیک به ۱۱ میلیون تن نیاز می‌رسیم و این مهم در حالی است که کل ذرت وارد شده به کشور چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده است.

او  با انتقاد از برخی صحبت‌ها در خصوص نهاده‌های دامی، افزود: اینکه برخی می‌گویند واردات ذرت بیش از نیاز کشور رخ داده موضوعی کاملاً اشتباه است.

رضایی بیان کرد: موضوع این است که یک و نیم ماه پیش وزارت جهاد کشاورزی اصلاً عضو کمیسیون تخصیص ارز دولتی برای واردات نبود و لذا با مشکلات زیادی در حوزه نهاده‌های دامی و واردات روبرو بودیم اما از یک و نیم ماه پیش خوشبختانه وزارت جهاد عضو این کمیسیون شده و اتفاقاً عضویت فعالی نیز دارد که می‌تواند این عضویت مشکلات حوزه واردات نهاده‌های دامی را کاهش دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تن ذرت امسال از گمرک ترخیص شده است، ادامه داد: انتقادات بسیاری از دامداران و بهره برداران حوزه جهاد کشاورزی را شنیده‌ایم این افراد بعضاً اعلام می‌کنند که پول خریداری نهاده‌های دامی را واریز کرده‌اند اما چیزی به آنها تحویل داده نشده است یا مقداری را واریز کرده و شرکت از آنها دوباره پول درخواست کرده‌اند و موارد مشابه که مورد رسیدگی قرار گرفته است.

او با بیان اینکه با نهادهای صنفی کلان در سطح کشور برای حمایت از سامانه برخط توزیع نهاده‌های دامی نامه نگاری شده است، تصریح کرد: نهادهای صنفی درون استان‌ها و شهرستان‌ها نیز که تابع نهادهای کشوری هستند، می‌توانند با حمایت از این سامانه در راستای رفع مشکلات حوزه نهاده‌های دامی بکوشند همچنین توصیه ما به مسئولان دولتی و غیردولتی این است که مشکلات دامداران را با برقراری میز خدمت در شهرستان‌ها و روستاها احصا و برای اصلاح آن کمک کنند.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد با بیان اینکه ایجاد سیستم برخط و شفاف توزیع نهاده‌های دامی رانت‌ها، ویژه خواری‌ها و دخالت‌ها را از چرخه عرضه نهاده‌های دامی و طیور حذف می‌کند، بیان کرد: با راه‌اندازی این سیستم که به صورت اتوماتیک عرضه نهاده‌ها را مد نظر قرار می‌دهد، می‌توانیم شاهد جلوگیری از بروز بسیاری سو استفاده را بگیریم.

انتهای پیام / گ 

برچسب ها: واردات ذرت ، دام طیور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار