رئیس کمیسیون امور داخلی کشور:

الحاق روستا‌ها به شهر تاثیری بر کلان شهر شدن ندارد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: تامین منافع مردم باید اولویت اصلی در بررسی الحاق روستا‌های بخش مرکزی به شهر یزد باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدصالح جوکار، نماینده مردم بزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در دیدار با فرماندار یزد بر لزوم نگاه دقیق و جامع در زمینه الحاق روستا‌های بخش مرکزی به شهر یزد تاکید کرد و گفت: در ارتباط با الحاق حمیدیا به شهر یزد، افرادی به دنبال کلان شهر شدن یزد و افزایش اعتبارات بودند در حالی که این اقدام هیچ تاثیری در کلان شهر شدن یزد نداشت.

او افزود: باید این نگاه را داشته باشیم که اگر روستا‌های یزد به شهر یزد الحاق شوند آیا واقعا زمینه خدمت رسانی به آن‌ها بیشتر می‌شود و شهرداری قرار است خدمات مناسبی به آن‌ها ارائه کند یا مثل برخی از نقاط فعلی شهر یزد از جمله محمودآباد، خیرآباد، منطقه اسکان و دیگر نقاط حاشیه‌ای شهر قرار است مشکلات عدیده‌ای داشته باشند؟

جوکار تاکید کرد: ساکنان این مناطق گلایه‌های بسیاری در ارتباط با عدم رسیدگی مناسب به آن‌ها دارند و عملا همه می‌بینیم که افزایش حاشیه نشینی در شهر یزد مشکلات بسیاری برای شهروندان به وجود آورده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: در این زمینه توافقی صورت گرفته که نظرسنجی از مردم منطقه صورت گیرد که آیا اکثریت این روستا‌ها به دنبال الحاق به شهر یزد هستند یا این تنها برنامه مسئولان است.

او با بیان اینکه در حال حاضر شغل خیلی از مردم این روستا‌ها دامداری است، اظهارداشت: زمانی که روستاها به شهر الحاق شوند دیگر امکان دامداری در مناطق مسکونی وجود ندارند و این موضوع برای آن‌ها مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

جوکار خواستار عدم تعجیل در الحاق روستا‌ها به شهر شد و ادامه داد: اکرمیه و اکرم آباد الان به صورت کامل بافت شهری به خود گرفتند و باید به صورت دقیق بررسی کرد که اگر واقعا مشکلی برای مردم این مناطق به وجود نمی‌آید و خودشان هم تمایل به این موضوع دارند، به شهر یزد الحاق شوند.

او ادامه داد: در ارتباط با مابقی روستا‌ها هم باید کار تحقیقاتی و مطالعاتی دقیقی انجام شود چرا که به هیچ عنوان زمان برای آزمون و خطا وجود ندارد و نباید به گونه‌ای عمل کنیم که مشکلات مردم بیشتر شود.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار