جریمه ۲۰ میلیارد تومانی اصناف متخلف لرستان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: اصناف و بازاریان متخلف استان نیمه نخست امسال ۲۰ میلیارد تومان جریمه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، فریبرز حسامی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۶۷ هزار و ۹۷۰ مورد بازرسی طی نیمه اول امسال از واحد‌های صنفی استان انجام و منجر به تشکیل سه هزار و ۶۹۸ فقره پرونده تخلفاتی شد.

او  افزود: واحد‌های متخلف در رسته‌های مختلف صنفی به دلایلی همچون گرانفروشی، احتکار، امتناع از صدور فاکتور، رعایت نکردن دستور‌های بهداشتی و عرضه خارج از شبکه به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

او با اشاره به افزایش شیوع کرونا در مرداد و شهریور گفت: این ۲ ماه یکهزار و ۶۶۰ واحد صنفی به منظور بررسی رعایت شیوه نامه های بهداشتی با همکاری تعزیرات حکومتی، اماکن، نیروی انتظامی و اداره بهداشت شهرستان‌ها بازرسی شدند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: در این راستا پرونده تخلفاتی برای ۲۴۳ واحد صنفی متخلف تشکیل شد و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

حسامی شناسایی ۲ واحد عمده فروشی استان به دلیل تخلف و تقلب در عرضه ۱۶۹ تن و ۶۹۰ کیلوگرم برنج را از جمله اقدامات ۶ ماهه امسال برشمرد و افزود: یک واحد عمده فروشی مواد غذایی و عامل توزیع کالای تنظیم بازار به اتهام گرانفروشی ۹۸ تن و ۳۳۰ کیلوگرم برنج پاکستانی دولتی به ارزش ۲۹۴ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال جریمه شد.

او اظهار داشت: همچنین یک واحد عمده فروشی کالای اساسی تنظیم بازار دولتی که ۹۸ تن و ۳۶۰ کیلوگرم برنج کم کیفیت و قیمت پایین را به جای برنج دولتی با کیفیت و قیمت بیشتر از نرخ مصوب عرضه کرده بود با تشکیل پرونده تخلفاتی به ارزش ۹ میلیارد و ۴۵ میلیون ریال، متخلف شناخته شد.

حسامی تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحد‌های صنفی از قبیل کم فروشی، گرانفروشی، احتکار، عدم درج قیمت یا ارایه فاکتور و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، مراتب را به ستاد خبری استان با شماره ۱۲۴ اطلاع دهند.

مجوز بیش از ۵۱ هزار واحد صنفی در لرستان صادر شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار