رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد؛

آمار تصادفات رانندگی پایتخت در شش ماهه نخست سال ۹۹

سرهنگ مومنی درباره آخرین وضعیت آمار تصادفات رانندگی شهر تهران در شش ماهه نخست سال ۹۹ توضیحاتی داد.

سرهنگ احسان مومنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با بررسی و آنالیز تصادفات در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ حدود ۴۷درصد از متوفیان حوادث رانندگی سطح معابر تهران مربوط به موتورسیکلت سواران و ۳۸درصد عابرین پیاده و ۱۵درصد راننده و سرنشین خودرو بودند که در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات جان خود را از دست دادند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ۶۰ درصد تصادفات فوتی در معابر بزرگراهی شهر تهران به وقوع پیوسته که به ترتیب بزرگراه آزادگان، بزرگراه امام علی (ع) و بزرگراه فتح بیشترین حوادث رانندگی را دارند.

او گفت: بیشترین تصادفات فوتی در منطقه ۴ شهرداری تهران با ۱۱درصد از کل متوفیان، منطقه ۱۵ شهرداری۹درصد و منطقه ۱۹ شهرداری ۸درصد از کل متوفیان است.

سرهنگ موُمنی بیان کرد: به رانندگان وسایل نقلیه و سرنشنینان خودروها توصیه می‌شود که به هنگام رانندگی کمربند ایمنی خود را بسته نگه دارند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: رانندگان از انجام کارهایی که باعث حواس پرتی آن‌ها به هنگام رانندگی می‌شود مانند خوردن و آشامیدن، صحبت کردن با تلفن همراه، صحبت کردن با سرنشینان و ... خودداری کنند.

او ادامه داد: رانندگان در سطح معابر به تابلو‌های تعیین مسیر و هشداری و در محل‌هایی مانند تفرجگاها، مراکز خرید و تجاری و فرهنگی و بازار که تردد عابران در آنجا بیشتر است، توجه کافی داشته باشند.

سرهنگ مومنی بیان کرد: همچنین رانندگان وسایل نقلیه هنگام نزدیک شدن به گذرگاه‌های عابر پیاده سرعت وسیله نقلیه را کاهش دهند.

او گفت: رانندگان موتورسیکلت باید از کلاه ایمنی استفاده کرده و از حرکت در خطوط ویژه اتوبوس خودداری کنند، همچنین در تقاطع‌ها با روشن شدن چراغ قرمز پشت خط ایست توقف کنند تا شاهد وقوع حوادث دلخراش در سطح معابر نباشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار