لغو راهپیمایی به سوی قدمگاه ابوالفضل العباس (ع) شادگان/ اربعین امسال در خانه عزاداری کنید

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شادگان گفت: راهپیمایی به سوی قدمگاه ابوالفضل العباس (ع) این شهرستان در روز اربعین حسینی برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جزایری اصل رئیس اداره تبلیغات اسلامی شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به وضعیت بحرانی این شهرستان در زمینه شیوع کرونا و وضعیت قرمز در بسیاری از نقاط خوزستان، هیچ برنامه‌ای در روز اربعین حسینی در قدمگاه ابوالفضل العباس (ع) نخواهد شد.

او افزود: براساس مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا هیچگونه راهپیمایی و جابجایی در هیئت‌ها برگزار نمی‌شود و برنامه ویژه‌ای برای روز اربعین در این قدمگاه پیش‌بینی نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین جزایری اصل اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری منحوس کرونا، برگزاری هرگونه برنامه پیاده‌روی و برپایی موکب در شهرستان شادگان در ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) لغو شده و مراسمی با تجمع عزاداران برگزار نمی‌شود، به همین سبب از فرمانداری شهرستان و عوامل انتظامی خواهشمندیم برای کنترل مراسم‌های عزاداری و جلوگیری از برپایی مواکب اربعین همکاری لازم را بعمل آورند تا بتوانیم پیک خطرناک کرونا ویروس را پشت سر بگذاریم.

هر سال همزمان با ایام اربعین حسینی، راهپیمایی میلیونی و عظیم با حضور زائران و عاشقان امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل العباس (ع) برگزار می‌شد و مواکب و مرز‌های چهارگانه در این ایام پذیرای خیل زائران بودند، اما امسال با شیوع ویروس کرونا، همه برنامه‌های عزاداری و راهپیمایی لغو شده و مرز‌های چهارگانه کشور شامل؛ چذابه و شلمچه در استان خوزستان، مرز مهران در استان ایلام و مرز خسروی در استان کرمانشاه بسته شدند و اجازه خروج به زائران داده نمی‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.