معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران:

شوری آب‌های سرایان را به فرصتی برای آبزی پروری تبدیل می‌کنیم

رئیس شیلات ایران گفت: تهدید شور شدن آب‌های چاه‌های کشاورزی و زراعی شهرستان سرایان، یک فرصت برای آبزی پروری است و ما با برنامه‌ای که در این زمینه داریم این تهدید را تبدیل به فرصت میکنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  میرزایی امروز در بازدید از استخر‌های دومنظوره و پرورش ماهی تیلاپیا در شهرستان سرایان گفت: گونه‌ای که برای آبزی پروری در شهرستان سرایان در نظر گرفته‌ایم گونه تیلاپیا است که متعهد می‌شویم در این زمینه یک برنامه آموزشی برای بهره برداران تدوین کنیم و با ارائه تسهیلات، زنجیره کامل بهره برداری ارزشی در شهرستان‌های فردوس، قاین، سرایان و در نهایت در تمام خراسان جنوبی به وجود بیاوریم.

او افزود: وجود منابع آبی و استخر‌های ذخیره آب، مزیت نسبی برای شهرستان سرایان در خصوص پرورش ماهی است که کشاورزان خرده مالک میتوانند از این ظرفیت برای ایجاد یک درآمد مکمل استفاده کنند.


بیشر بخوانید


ارائه تسهیلات بیشتر و ارزان قیمت، تسهیل صدور مجوز استخر‌های با مساحت کم برای پرورش ماهی پیلاپیا، توسعه آبزی پروری در آب‌های شور سه قلعه، استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله استخر‌های دومنظوره، مساعدت در تأمین بچه ماهی و خوراک با توجه به هزینه بالای آن، از جمله مطالبات آبزی پروران سرایان در این بازدید از معاون وزیر جهاد کشاورزی بود.

رئیس سازمان شیلات ایران همچنین در بازدید از پتانسیل‌های بخش خصوصی در حوزه تکثیر و پرورش ماهیان آب شور در بخش مرکزی فردوس با اعلام هر گونه آمادگی سازمان شیلات کشور برای توسعه و گسترش آبزی پروری در استان‌ها گفت: متقاضیان و سرمایه گذاران در حوزه آبزی پروری می‌توانند با مراجعه به سامانه پنجره، نسبت به ثبت نام و درخواست تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ اقدام کنند.

انتهایی پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.