بیادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برگزاری انتخابات حزب محور تنها شبیه رویاست

دبیرکل حزب آبادگران جوان ایران اسلامی گفت: برگزاری انتخابات پارلمانی و حزب محور تنها شبیه رویاست و باند‌های نفوذی متصل به قدرت و ثروت پیروز میدان خواهند بود.

در حال تکمیل/حسن بیادی دبیرکل حزب آبادگران جوان ایران اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نقش‌آفرینی احزاب سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در کشور ما قوانین مرتبط با احزاب وجود دارد، اما دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های اجرایی خوب و مناسبی برای حضور فعال احزاب سیاسی در کشور وجود ندارد.

او ادامه داد: علاوه بر آن یک عزم جدی در سران و مسئولان ذیربط در کشور جهت اصلاح ساختار مدیریتی کشور دیده نمی‌شود و نقش مردم در سپهر سیاسی آنها تقریبا حذف شده و از نجابت و حیای مردم سوء استفاده می‌شود.

دبیرکل حزب آبادگران جوان ایران اسلامی یادآور شد: در اکثر تصمیمات جاری و اتفاق های افتاده نه اینکه مردم هیچ نقشی نداشته‌اند؛ بلکه نمایندگان آنها در مجلس هم هیچ اطلاع و دخالتی نداشته‌اند، به تازگی هم شورایاری‌های محلات که مردم نقش بسزایی در اداره امور خود داشتند به راحتی حذف و هیچ کس هم در سطح مسئولین در مدیریت شهری اعتراضی نمی کنند زیرا بدون نظارت مردم راحت تر هستند.

بیادی تصریح کرد: متاسفانه احزاب سیاسی تنها در صورت متصل بودن به باند‌های قدرت و ثروت می‌توانند در انتخابات تاثیرگذار باشند و درصد تاثیرگذاری آن‌ها در حالت خوش بینانه تنها ۱۰ درصد است.

دبیرکل حزب آبادگران جوان ایران اسلامی بیان کرد: اگر بخواهیم احزاب در جامعه شکل بگیرند و تاثیرات مثبتی در جامعه داشته باشند، باید مورد حمایت واقع شوند و جایگاه قانونی در مدیریت کشور داشته باشند.

بیادی یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر حزبی بودن مترادف با امنیتی بودن است و هیچ یک از مسئولان حاضر نیستند خود را متعلق به حزبی بدانند و در بسیاری از موارد مشاهده می شود که مسئولان رده اول کشور عدم وابستگی به احزاب را از افتخارات خود می‌دانند.

او گفت: اگر قصد برگزاری انتخاباتی پویا و فعال داریم، لازم است که احزاب شکل واقعی پیدا کنند و این بهم ریختگی موجود با داشتن بیش از ۲۰۰ حزب و گروه سیاسی و اجتماعی اصلاح شود.

دبیرکل حزب آبادگران جوان ایران اسلامی گفت: بنده شک ندارم اگر دستورالعمل‌های حزبی جدیدی تدوین شود، حتما معضلات موجود در یک بازه زمانی اصلاح خواهد شد، اما با توجه به مسئولان و نمایندگان موجود در قوای ۳ گانه، برگزاری انتخابات پارلمانی و حزب محور تنها شبیه رویا است و همچنان باندهای نفوذی متصل به قدرت و ثروت پیروز میدان خواهند بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار