چرا دلار ارزان نمی‌شود؟ / نوساناتی که تمامی ندارد

با نزدیک شدن دلار به ۳۰ هزار تومان برخی از کارشناسان معتقدند که ترخیص ترامپ از بیمارستان در افزایش نرخ ارز تاثیر گذاشته است.

دلاربه گزارش  خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان,  افزایش دوباره بعد از نزول یک روزه، حکایت امروز بازار ارز است. قیمت دلار بعد از کاهش ۴ هزار تومانی، امروز مجدد به مرز ۳۰ هزار تومان رسید. هر چه به انتخابات امریکا نزدیک‌تر می‌شویم، التهابات بازار‌ها از جمله بازار ارز هم بیشتر می‌شود.

البته بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که هر زمان عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی  در خصوص به تعادل رسیدن قیمت ارز سخن می‌گوید، دلار حالت تدافعی به خود گرفته و افزایش پیدا می‌کند.

در واکاوی بازار ارز به چند نکته مهم برخوردیم؛ نخست آن که تاکنون حدود ۱۹ میلیارد دلار ارز به سامانه نیما بازنگشته است. دلیل دوم آن ترخیص ترامپ از بیمارستان است، زیرا در مدتی که رئیس جمهور آمریکا در بیمارستان بستری بود، ارز شاهد کاهش ۳ تا ۴ هزار تومانی بود و به قیمت ۲۶ هزار تومان رسید. البته دلالان هم به نوسانات بسیار قیمت دلار در بازار ارز دامن زدند. همانطور که می‌دانید دلالی تاکنون نه تنها بازار ارز، بلکه در همه بازار‌ها تاثیری منفی داشته است.

همچنین برخی از متخصصان بازار ارز معتقدند، ورود تقاضا از بازار موازی سهام به بازار سکه و دلار عامل افزایشی شدن قیمت‌ها بوده است. ناگفته نماند که اتفاقات سیاسی از جمله خطر افزایش تحریم‌ها موجب بالا رفتن سطح تقاضا در بازار ارز و سکه می‌شود. لازم به ذکر است که بالا بودن نرخ تورم در جامعه به افزایش نرخ دلار منجر می‌شود.

البته همتی رئیس کل بانک مرکزی معتقد است جوروانی بر بازار ارز سایه افکنده که دلیل آن را هم طرح مکانیزم ماشه از طرف آمریکا و زمزمه‌هایی مبنی بر قطع کامل ارتباط نظام مالی ایران است. طرح مکانیزم ماشه مربوط به چند هفته قبل بود و بنا به اذعان بیشتر کارشناسان داخلی و دشمنان خارجی این طرح موفق نبود و امریکا دراین زمینه شکست خورد.

درباره طرح قطع ارتباط مالی ایران با دنیا باید بگوییم که این یک پیشنهاد از جانب چند نماینده کنگره به ترامپ بوده تا ترامپ بعد از بررسی و درصورت تایید در قالب دستور اجرایی و یا هر مکانیزم دیگری ابلاغ کند.

چرا دلار ارزان نمی‌شود؟ / نوساناتی که تمامی ندارد

در جایی که به قولی در نبرد دیپلماتیک، ایران پیروز میدان بوده، درست است مشکلات داخلی را به آن آدرس دهیم و التهاب وناامنی را تایید کنیم؟ یا اینکه سکوت کنیم و از کنار مسئله بگذریم و موضوع را به گذر زمان واگذار کرده و کار علمی و عملی خود را برای کاهش قیمت ارز به انجام برسانیم؟

باید منتظر دلار ۳۵ هزار تومانی باشیم؟

احمد جانجان کارشناس اقتصادی بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره نوسانات نرخ ارز اظهار کرد: محدودیت‌هایی که در اثر کرونا به وجود آمد رامی توان یکی از دلایل افزایش نرخ ارز دانست. در حال حاضر دلار در محدوده ۲۰ هزارو ۷۵۰ تومان تا ۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان از طرف دولت حمایت می‌شود.

وی ادامه داد: به نظر نمی‌رسد که دلار فعلا قصد کاهش داشته باشد. اما با شرایط فعلی اگر بخواهد کاهش پیدا کند به محدوده ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان می‌رسد. حال اگر دلار قیمت ۲۹ هزار تومان را رد کند باید منتظر دلار ۳۵ هزار تومانی باشیم. همچنین در صورتی که قیمت دلار در محدوده ۲۹ هزار تومان بچرخد، دلار حدود ۲ تا ۴ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند.

جانجان ادامه داد: این قیمت دلار برای برخی از افراد جامعه غیر قابل هضم است، اما واقعیت امر این است که کرونا بر صادرات تاثیر گذاشته و منابع ارزی موجود طی سال‌های گذشته هنوز به کشور باز نگشته است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ کالایی با ارز ۴۲۰۰ وارد کشور نمی‌شود، بیان کرد: کالا‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ وارد کشور می شود، با دلار آزاد با مردم معامله می‌شود. عموم مردم فکر می‌کنند با ورود یک حکومت دموکرات در راس امور، اوضاع ما بهتر می‌شود. البته در نهایت خوش بینی شاید در کوتاه مدت نرخ ارز حدود ۱۶ تا ۱۸ هزار تومان کاهش پیدا کند. با سرکار آمدن بایدن فشار‌های اقتصادی در کشور کمتر نخواهد شد.

بعد از انتخابات آمریکا چه بلایی بر سر دلار خواهد آمد؟

به عقیده برخی کارشناسان اگر ترامپ در این جنگ پیروز شود، بقای او باعث می‌شود که مردم برای حفظ ارزش دارائی خود به سمت خرید دلار بروند و قیمت آن به مراتب بیشتر شود.

به گفته ریچارد بنسون، مدیر ارشد سرمایه گذاری میلنیوم، با اینکه جو بایدن در نظرسنجی‎ها نسبت به دونالد ترامپ پیشتاز است، اما اگر در مناظره‌ها مقابل ترامپ ضعیف عمل کند شاهد نوسانات در نرخ ارز خواهیم بود.

به عقیده بنسون، اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود، نرخ برابری دلار در برابر سایر ارز‌های جهان رشد خواهد داشت. البته به عقیده تحلیلگران، نرخ برابری دلار به دلیل عملکرد بهتر کشور‌های اروپایی و آسیایی در برابر شیوع ویروس کرونا پایدار نخواهد بود. اگر دولت ارز را کنترل نکند،۴۰ درصد رشد می‌کند.

اگر دولت وارد عمل نشود، دلار ۴۰ درصد رشد می‌کند!

رامین پولادرگ کارشناس ارشد اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار بانک بیمه باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص دلایل رشد قیمت دلار، اظهار کرد: یکی از دلایل رشد دلار می‌تواند این باشد که در سال‌های گذشته در قیمت دلار تورم ایجاد شد و چندین بار گفته شده بود که ممکن است بارها کردن بازار نرخ ارز روند افزایشی به خود بگیرد.

او بیان کرد: اگر دولت کنترل ارز را در دست نگیرد احتمال این هست که نرخ ارز با رشد ۴۰ درصدی مواجه شود، به طور کلی سیاست‌های اقتصادی دولت طی چند ماه اخیر در تمام بازار‌ها به دلیل افزایش نرخ دلار با شکست مواجه شده، هرچند که دولت ادعا می‌کند با فعال سازی بازار سرمایه (بورس) توانسته نقدینگی را هدایت کند، اما بازار‌های موازی اعم از ارز، مسکن و خودرو عملا ملتهب است.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: دومین دلیل به علت انتخابات آمریکا است به گونه‌ای که هرچه به این انتخابات نزدیک می‌شویم نزدیک می‌شویم التهابات در بازار ارز هم به دلایل سیاسی و بین المللی بیش از پیش می‌شود.

حال باید منتظر ماند و دید انتخابات آمریکا و تحریم‌های ظالمانه قیمت دلار و زندگی مردم ایران را تا چه حد می‌تواند برهم بزند. همچنین این سوال مطرح می‌شود که چرا بانک مرکزی و دولت دست روی دست گذاشته و فکری به حال وضعیت موجود نمی‌کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۲۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
سلام. دلیل ارزان نشدن دلار، عرضه‌ی کم آن است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
دیگه ترس از جهنم ندارم ، همین جا خودش جهنمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
دست نفوذیهای مافیایی که در دولت نفوذ کردند قطع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
کدام دولت ,مگه دولتی در ایران هست که به فکر مردم باشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش صادقی
۰۰:۳۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
چرا دلار ارزان نمیشه؟؟؟ معلوم چرا چون دولت و بانکها دارن به ما خیانت میکنن و روزی ۱۰۰۰ میلیاااااااااااااااااارد تووووومممممنننن تولید نقدینگی میکنن! در واقع این دلار نیست که گرون شده این ریاله که توسط بانکهای خودی با چاپ بدون پشتوانه بی ارزش شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
شعار اقتصاد بدون دلاردرتجارت بین الملل مثل این است که مردم یک روستای عقب افتاده در ایران ادعا کنند که پول محلی درست میکنن وبا سایر مردم ایران با پول خودشان معامله می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
مردم را گروگان گرفته اید خدا لعنتتان کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خداراشکر که 40 تومن نشده هنوز. اخیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
دولت لیاقت تولید سرمایه ندارد با دلار بازی دارد کسب درامد می کند
مردم هم به این بحث دامن می زنند در هر صورت مردم ضرر می کنند چه دلار ارزان و چه گران شود
فقط ثبات به نفع مردم اگر بفهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
نتیجه بی تدبیری دولت به اصطلاح تدبیررررر.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
من که دیگه خسته شدم تا کی باید گرونی رو تحمل کنیم تا کی همچی باید ساعتی گرون بشه آخرین خبر خوشی رو که شنیدیم کی بوده اقلام اساسی علاوه بر گرون تر شدن دارن کوچیک ترم میشن همشونم بهونشون اینه که دلار گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
چون انبوه دلارهاراهمان بالادست کش میروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
این همه ثروت کجاست
Turkey
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خیالتان راحت با سیاست های دولت دلار همیشه افزایشی خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
چون دولت نمی خواهد، وازقبل این گرانی دولتمردان دارند نون میخورند!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
sina
۲۱:۲۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
همش زیر سر دولته و بس، هرکی بخواد ربطش بده به آمریکا بیسوادی بیش نیست.
دو ساله رئیس بانک مرکزی میگه قیمت دلار رو کنترل میکنیم، نه خودش جوابی میده و نه یه مرد پیدا میشه ازش بازخواست کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
تا روحانی نخواد دلار ارزان نمی‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
کشوری که اقتصادش در امریکا تنظیم میشه قطعا بخش سیاسی این کشور هم در امریکا تنظیم میشود
Iran (Islamic Republic of)
علي
۲۰:۳۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
تمام مشكلات از بيعرضگي دولت است . مرتباَ مردم را از تحريم مي ترسانند . تحريم براي ارتش و سپاه كه شديدتر است چطور با تمام اين مشكلات هر روز شاهد پيشرفت بيشتر در صنايع نظامي هستيم ولي موتور برف پاك كن پرايد يا سمند نمي توانيم توليد كنيم ؟ اين دولت است كه نمي خواهد كشور به خودكفائي برسد . خدا هدايتشان كند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
تو بحث نظامی مهم کارایی و قابل اتکا بودنش هست نه قیمتش !
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
با شما صد درصد موافقم. فقط بی عرضه گی. ذخایر از نفت و گاز و معادن و کشاورزی و امکانات بالقوه دامپروری و مرغداری و پول های سرگردان هزاران میلیاردی. فقط عرضه میخواد هدایت کند و برنامه ریزی نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
ان شاالله خدا شما را هدایت کند شما فشارهای دشمنان را هنوز درک نکرده اید مقایسه صنایع درحوزه های مختلف صحیح نیست صنایع نظامی از نون شب واجبتر است به هرقیمتی و هرشکلی باید تولید و یاداشته باشیم اما حوزه های دیگر صنایع بحث رقابت پذیری و مزیت رقابتی دربازار جهانی ملاک می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
خدارو شاهد میگیرم که حقیقت همانست که فرمودی. دولت عمدا نخاسته نگاهی وامیدی بجوونای خودمون وبمردم خودمون داشته باشه .خدایا بملت ما اگاهی وبصیرت عنایت فرما
Canada
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
با اختصاص ٩٩ درصد بودجه كشور به امور نظامي كدام پيشرفت منظور هست؟ با اين پول مي شه خود بمب اتمي را خريد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
این گرونیا از بی تدبیری مسئولین کشور خودمونه وگرنه تحریم انقدرا اثر نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
مسئولان محترم سوء مدیریت خود را متصل به اوضاع و احوال جسمی و روحی ترامپ کردند مگه ما آقای روحانی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردیم یا ترامپ را چرا ترامپ مریض میشه دلار مریض هم بالا میره کرونا میگیره دلار بالا میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
چون دولت نمی خواد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
ترخیص ترامپ بر افزایش نرخ ارز تاثیر گذاشته؟؟
Mauritius
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
گران شدن دلار به صادرات و عرض نیمایی نیست دلار همان زمان که صادارات ما خوب بود هم همینطور گران بود همه این بدبختی به امریکا مربوط می شود و بس همین موقع امریکا یک تعریفی از ایران بکند ارزش ریال به بالاترین ارزش خود در چهل سال گذشته می رسد اگر ما چهل ریس جمهور هم عوض کنیم همان اش است و همان کاسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
معلومه دیگه این نوسان برای در آوردن کسری دولت هست دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
ارزان نمی‌شود چون دولت نمیخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
مافیای حکومتی !!!
دارنده اصلی اقتصاد ایران این مافیا همچنین بازار موازی سرمایه رو نابود کرد تا بتونه قیمت دلار افزایش بده کافیه به بورس نگاه کنید !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
چرا کسی نیست یا مریض بشه یا بمیره یا هر اتفاقی واسش بی افته ، با دلار کار ندارم ولی قیمتا برگرده مثل قبل بشه یا درآمد مردم بره بالا؟؟؟؟؟
دلار فقط بهانه س وگرنه نون دیگه به دلار ربط نداره،برنج به دلار ربط نداره میوه و گوشت و مرغ اینطور چیزا به دلار ربط نداره
چرا کسی حرف نمیزنه چرا کسی نمیمیره اوضاع بد مردم خوب بشه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۳:۵۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
کی گفته ربطی نداره؟
مگه میشه قیمت همه چیز بالا بره بعد نرخ محصولات کشاورزی ثابت بمونه؟
دلار که بر نمیگرده ولی حداقل درآمد مردم باید درست بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
تا وقتی پایه و اساس تولید با دلار باشه و فروش محصولات هم بر پایه دلار باشه گرانی و تورم به نرخ دلار وابسته خواهد بود. دوست عزیز دلار بخر...
Spain
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
درخواست تعویق ازمون استخدامی دارم تو رو خدا عقب بندازید فکر میکنم اکثریت خواستار تعویق ازمون هستند باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
تمام این گرانی دست خود دولت است اگر مردم دلار می خرند می برند داخل خانه ها اگر واقعا می خواهند کنترل کنند اعلام کنند هر کسی دلار از گرفت شود باجریمه سنگین روبرو میشه اگر کسی دلار داره دلیلش چیست چون کسی که داخل کشور زندگی میکنند امرار معاش روزانه با ریال داره چرا باید ارزی که باید دربانک باشد تو خانه ها برود هر کسی یگ دلار ازش بگیرن صد برابر جریمه شود چطور کسی که مواد مخدر دارد مجرم هست چرا بلای جان مردم شده پس کسی که دلار نگهداری می کند بلای معاش مردم شده فقط اینها تمام سیاست خود دولت کسب درآمد برای خودشه اگر نه یگ شبه تمام دلالها جمع میشود
Iran (Islamic Republic of)
محمد.
۱۸:۵۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
چون هر روز گران می‌شود..
نمی‌خوان دلار ارزان شود...
Iran (Islamic Republic of)
شهرفرنگ
۱۸:۵۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
اینها همش بازی هست ، دلال بیرون صرافی وایساده هرچقدر دلار می خوای کمی گرونتر از صرافی میفروشه ، صرافی معمولا بدون سهمیه کدملی نمیفروشه،دلال این رو میدونه،کمی گرونتر میفروشه،همین کمی گرونتر کمی گرونتر دلار همیشه صعودی هست.....
Iran (Islamic Republic of)
حبیب پورمهدی
۱۸:۴۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
آدم حالت تهوع میگیره از اینهمه قباحت این رژیم
که همه چیو کودکانه گردن مردم و در و دیوار میندازه

روز تاوان نزدیکه
Germany
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
با این نظرات کارشناسان بالخره مانفهمیدیم کی مقصره دولت کرونا تورم آمریکا و...در ضمن با نوشتن همین نظرات شما هم دارید جو گرانی میدهید که الان ارز ارزانه باید ۳۵ تومن بشه و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خود رییس جمهور میخواه ریال حدف کن دولار میره بالا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
دیگه داریم اعتراف میکنیم که چقدر اقتصاد ما تو خالی است و چقدر آسیب پذیر هستیم . چه شد آن شعارها. این مردم هستند که رنج میکشند.
Iran (Islamic Republic of)
جهل مزین،رسانه،جادوی اخرالزمان
۱۸:۰۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
دقت کردین مثبت و منفی دادن رو تو این سایت قطع کردن،نکنه میخواین سلیقه ایش کنین
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۷:۳۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
بیچاره آلمانی ها چه اوضاعی دارن الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
کاش شورای نگهبان ی روستایی بیسواد رو تایید صلاحیت میکرد تا رییس جمهور میشد و ی سرو سامونی ب اقتصاد کشور میداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
دیگه هیچ امیدی نداریم هر روز طبقات ثروتمندان بیشتر میشه درحالی که فقرا نشسته اند در پله اول و نظاره گر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۰۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
یدونه ۲۰ دلاری دارم نفروختم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
چه اقتصادی داریم
وابسته مرخص شدن از بیمارستان یا انتخابات یک کشور دیگه است
به کارشناسان بگویید برود ...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
دیگه میخوای چکار کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
فعلا که هر کاری دلش بخواد میکنه هیچ کسم جرات هیچ کاری رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
تو که تو انگلیسی از وضع مردم خب نداری
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۰۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
اتفاقا خوب داره غلط میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
حالا که خیلی غلط کرده وبادلارش ماروزمین گیر کرده
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۴۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
اتفاقا همه میدونن چه کسی از عمد بازار بورس رو خراب کرد تا پول بره سمت دلار و طلا سود افزایش دلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
انشالله که ریال بره بالا
دلار بیافتد
زندگی ها سخت تر تر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
تو خواب
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۴۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
با این تیکه از خبر مخالفم که میگه: بالا بودن نرخ تورم در جامعه به افزایش نرخ دلار منجر می‌شود.
درواقع برعکس است بی تدبیری در مملکت باعث بالا رفتن دلار و تورم است.
آقایان بدانند که در های بهشت بروی چنین افرادی بسته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
عزیزم اینا بهشت و جهنم رو برای ما بدبخت بیچاره ها ساختن که جیکمون درنیاد والا خودشون هیچ اعتقادی به این چیزا ندارن
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۶:۳۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
بابا والا بخدا خسته شدیم از این وضعیت. واقعا در بین کشورهای جهان باعث سرافکندگی و حقارت هست که ارزش پول کشور ما اینقدر سقوط کرده....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
به بحث واردکننده ها با حمایت ارز دولتی 4200 تومان بپردازید.از واردکننده به خاطره تامین کالا های اساسی تشکر کنید.
آخرین اخبار