اختتامیه نمایشگاه و فروشگاه صحرایی هنرهای دستی صنعتگران اندیکا

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی اندیکا از اختتامیه نمایشگاه وفروشگاه صحرایی صنایع دستی شهرستان خبر داد. 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید موسی احمدپوریا رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی اندیکا گفت: نمایشگاه صحرایی صنایع دستی به مناسبت هفته گردشگری و خسارات وارده ناشی از ویروس منحوس کرونا به صنعتگران و بمنظور معرفی هرچه بیشتر هنر‌های سنتی، ترویج و فروش صنایع دست باف‌های محلی برگزار شد.

او بیان داشت: نمایشگاه فوق به مدت ۲ روز برپا بود که شامل ۱۰ غرفه از جمله انواع چوقا، گلیم نقش برجسته جاجیم نمدانواع کیف گیوه وهمچنین تهیه مواد اولیه صنایع دستی بود، که حاصل هنر دست کارگاه داران و صنعتگران شاخص و زبده این عرصه را به نمایش گذاشت.

احمد پوریا افزود: تاکنون به چهل نفر تهسیلاتی تحت عنوان مشاغل خانگی اعطا شدو برای این افراد ایجاد شغل شد و صنعتگران زبده اندیکا در این نمایشگاه با برپایی سیاه چادر‌های عشایری در محل باز نحوه بافت صنایع دستی وپخت غذا‌های محلی را به قشر جوان ونوجوان شهرستان آموزش دادند.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی اندیکا تصریح کرد: نمایشگاه فوق نقطه عطفی برای معرفی شهر ملی بافت‌های داری بود یادآور شد در این خصوص اقداماتی در شهرستان و استان در حال پیگیری است و انواع بافته‌های داری مانند گلیم، چوقا، گیوه، خورجین، جاجیم و مشتقات آن‌ها از مهمترین صنایع دستی اندیکا به شمار می‌رود.

این مقام مسئول ادامه داد: حمایت از هنرمندان صنایع دستی و خرید تولیدات (پکیج صنایع دستی) توسط دستگاه‌های دولتی شهرستان جهت اهدایی به مهمانان در مناسبت‌های مختلف می‌تواند در تحقق سریع‌تر درآمدزایی بانوان صنعتگر شهرستان وجبران خسارات کرونا نقش بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.