کرونا همچنان بدون واکسن و دارو

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با وجود جهانی شدن ویروس کرونا، هنوز هیچ کشوری نتوانسته دارو یا واکسنی برای از بین بردن آن بسازد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در نشست خبری جشنواره ملی نماز، نیایش، کرونا و مدافعان سلامت در جمع خبرنگاران گفت: کرونا، ویروسی است که شروعی دارد، ولی هنوز خاتمه‌ای برای آن تعیین نشده است و فعلاً تمام جهان با این ویروس درگیر هستند.

او افزود: با وجود جهانی شدن این ویروس، هنوز هیچ کشوری نتوانسته دارو یا واکسنی برای از بین بردن آن بسازد.


مکارم تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی، سلامت را به معنی سلامت جسم تعریف کرد و پس از آن، این تعریف به معنی سلامت جسمی و روحی تغییر پیدا کرد و سپس سلامت را به معنی سلامت جسم و روح و اخلاقیات تعریف کردند.

او به کووید ۱۹ اشاره کرد و بیان داشت: در این بیماری، هم سلامت جسم و هم سلامت روان درگیر بیماری شد و همه ما از قدرتی برتر از قدرت‌های موجود کمک خواستیم.

مکارم گفت: وقتی به ویروس کرونا بنگریم و به این توجه کنیم، چطور ویروس به این کوچکی که باید با میکروسکوپ دیده شود، توانسته دنیا را بهم بریزد، یکی از بزرگترین درس‌هایی که می‌گیریم این است، ما انسان‌ها در برابر قدرت لایزال الهی ناچیز هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: در اوایل شیوع بیماری کرونا، بسیاری از مردم، قدرت مقابله با این بیماری را نداشتند، ۵۰ درصد از بیمارانی که به آی سی یو منتقل می‌شدند، متاسفانه جانشان را از دست می‌دادند، اما بیشتر بیمارانی قدرت مقابله با بیماری را داشتند و از مرگ نجات می‌یافتند که با معنویات و توکل به خدا پیش می‌رفتند.

مکارم تصریح کرد: کسی که قرار است انسان را کمک کند، خداوند است، به غیر از تجهیزات پزشکی و مراقبت‌های شدید، توکل به خداوند بوده که بیماران را از مرگ نجات داده است.

او بیان داشت: یکی از امتیازات فعلی جامعه ما به عنوان یک جامعه اسلامی این است، در کنار همه امکانات پزشکی، توانسته بیماران را با انرژی به عنوان دعا، نیایش و ارتباط با خداوند تقویت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اعلام اینکه متأسفانه شک و شبهه‌هایی وجود دارد، مبنی بر اینکه، این ویروس دستکاری شده است، گفت: ما در بین مبتلایان، بیماران سن پایینِ بدحال داریم، این درحالیست که پیش بینی‌های اولیه این بیماری، این چنین نبود.

مکارم با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره نماز، نیایش، کرونا و مدافعان سلامت افزود: ضرورت برگزاری چنین جشنواره‌ای لازم بود و در واقع این جشنواره با همکاری دانشگاه جیرفت و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت رقم خورد که در نهایت، یک جشنواره ملی شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار