استاندار سمنان خبرداد؛

اعمال محدودیت های جدید کرونایی در استان سمنان

آشناگرگفت: بنا بر درخواست ستاد استانی مدیریت مقابله محدودیتهای جدید از شنبه ۱۹ مهر ماه ۹۹ تا جمعه ۲۵ مهر ماه ۹۹ در سراسر استان سمنان اجرایی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان و رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان گفت: اولین بخش از محدودیت های جدید کرونایی در استان سمنان شامل دانشگاهها ، مدارس ، مدارس شبانه روزی ،حوزه های علمیه ، آموزشگاههای فنی و حرفه ای ، زبانسراها و سایر آموزشگاهها و کتابخانه هاست و فعالیت حضوری در این مراکز در تاریخ اعلام شده ممنوع می باشد .

آشناگر اضافه کرد : بر این اساس فعالیت تمامی استخرهای سرپوشیده ، سینماها ، سالن های تئاتر و مراکز مشابه ، موزه ها و باغ موزه ها ، تالارهای پذیرایی ، آرایشگاههای زنانه و سالن های زیبایی ، مساجد و مصلی ها نیز در تاریخ اعلام شده هیچ گونه فعالیتی نداشته و تعطیل می باشند.‌

رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا تصریح کرد : با هدف کاهش ابتلا و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در طی هفته آینده برگزاری هر گونه مراسم اجتماعی ، فرهنگی ، مذهبی و همایش ممنوع بوده و همچنین باشگاههای ورزشی ورزشهای پر برخورد از جمله کشتی ، کاراته ، جودو و موارد مشابه نیز حق فعالیت نخواهند داشت.

آشناگر گفت : در مدت ذکر شده تمامی کافه ها ، قهوه خانه ها ، چایخانه ها ، باغ وحش و شهر بازی ها و نیز مراکز تفریحی آبی و باشگاههای بدنسازی و استخرهای سرپوشیده تعطیل و نماز جمعه نیز در هیچ یک از شهرهای استان برگزار نخواهد شد.

حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس مدیریت و کاهش یابد

رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس ببشتر برای رفع اشکال نکات درسی باشد و دانش‌آموزان بیشتر از ظرفیت نرم افزار شاد برای آموزش و پرورش با توجه به شیوع دوباره ریزموج های ، موج اول شیوع کرونا ویروس بهره گیرند.

او خاطر نشان کرد: زیرساخت های سامانه هایی که برای تحصیل دانش آموزان تدارک دیده شده است تمکیل شود و معلمان از تلفن‌های هوشمندی که دانش آموزان امکان برقراری ارتباط با آنان در بستر نرم افزار شاد را دارند ، برای تدریس استفاده کنند و از گوشی‌های پیشرفته تر دیگری استفاده نکنند.

استاندار سمنان اضافه کرد: برنامه های آموزشی که معلمان در بستر فضای مجازی به دانش آموزان ارائه می‌دهند، دلهره آور نباشد و از تلاش‌های تمامی معلمانی که در سال گذشته و سال جاری برای حسن تحصیل دانش آموزان در قالب های مختلف در تلاش هستند، قدردانی می‌نمایم.

آشناگر با بیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس استان الزامی است، گفت: براساس گزارش ها، میزان رعایت نکات بهداشتی در مدارس برای مقابله با کرونا ویروس قابل توجه و مطلوب است.

فرمانداران با اجتماع‌های عامل شیوع کرونا برخورد کنند

آشناگر ادامه داد: اداره کل تبلیغات اسلامی با همکاری نیروی انتظامی و بسیج با هیات های مذهبی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، برخورد کنند.

او خاطر نشان کرد: اگرچه برای برگزاری مراسم های مذهبی در فضای باز با رعایت دستورالعمل بهداشتی هیچ‌گونه ممنوعیتی وجود ندارد اما با هیات های مذهبی که به دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس باوجود تاکید رهبر معظم انقلاب توجه ندارند، به طور قطع برخورد می شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: برگزاری برنامه های تعزیه خوانی‌ در استان سمنان ممنوع است و اداره کل تبلیغات اسلامی باجدیت از برگزاری مراسم هایی که باعث تجمع می شود، ممانعت کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه در ایام محرم و صفر هیات های مذهبی استان به خوبی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند، گفت: انتظار می رود این رویه اصولی در عزاداری‌های روزهای پایانی ماه صفر هم ادامه یابد.

آشناگر با اشاره این مطلب که طی مکاتبه ای به رئیس محترم جمهور خواهم نوشت که در زمان شیوع کرونا ویروس کرونا ، سفر وزیران و معاونان رئیس جمهوری به استان‌های مختلف به دلیل ایجاد تجمع ها چندان ضرورت ندارد، گفت: حتی اگر یک نفر در تجمع ها مبتلا به کرونا ویروس باشد احتمال آن دارد که دیگر افراد را هم مبتلا کند‌.

انتهای پیام / گ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.