سفر اردوغان به کویت برای عرض تسلیت درگذشت امیر سابق این کشور

رجب طیب اردوغان، به منظور عرض تسلیت درگذشت امیر سابق کویت، وارد این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سفری رسمی برای عرض تسلیت به «شیخ نواف احمد جابر صباح» امیر جدید کویت به مناسبت درگذشت «صباح احمد جابر صباح» و انجام گفتگو‌های دوجانبه وارد این کشور شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به هنگام ورود به کویت، از سوی امیر جدید کویت و نیز «شیخ علی جراح صباح» وزیر امور دیوان امیری این کشور و همچنین «عایشه خلیل قویتاک» سفیر ترکیه در کویت مورد استقبال قرار گرفت.

اردوغان در این سفر مراتب تسلیت خود را خصوص درگذشت صباح احمد جابر الصباح، امیر سابق کویت ابراز کرد. شماری از مقامات بلندپایه ترکیه، اردوغان را در این سفر همراهی می‌کنند.

این در حالی است که امیر کویت امروز «شیخ مشعل الاحمد الصباح» برادر کوچکتر خود را به عنوان ولیعهد جدید این کشور منصوب کرد. خبرگزاری رسمی کویت روز چهارشنبه انتخاب مشعل الاحمد الصباح، برادر تنی امیر کویت به عنوان ولیعهد جدید این کشور را تائید کرد. «مشعل الاحمد» ۸۰ سال دارد و هفتمین فرزند أحمد الجابر الصباح است.

شورای وزیران کویت روز سه شنبه گذشته، ساعاتی بعد از تایید شدن خبر درگذشت «شیخ صباح احمد جابر الصباح»، ولیعهد کویت را به عنوان جانشین او انتخاب کرد. نواف الاحمد الجابر الصباح چهارشنبه گذشته با حضور در مجلس امت کویت به عنوان امیر جدید این کشور سوگند یاد کرد.

دیوان امیری کویت روز سه شنبه گذشته در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت در سن ۹۱ سالگی درگذشت. این دیوان همچنین به مناسبت درگذشت امیر این کشور به مدت چهل روز عزای عمومی و سه روز تعطیلی سراسری در کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار