وقوع انفجاری شدید در روسیه

برخی منابع از وقوع انفجاری در شهر «نووگورود» روسیه خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی کاربران روسی در شبکه‌های اجتماعی از وقوع انفجاری در شهر «نووگورود» روسیه خبر دادند.

یکی از این کاربران در حساب توییتری خود نوشت: در منطقه «اسکوپینو» (واقع در شهر نووگورود) واقع در منطقه رایزان (Ryazan) آتش سوزی در یک مخزن مهمات، سبب انفجار مواد منفجره در آن شد.

همچنین یک کاربر دیگر با انتشار تصاویری، از وقوع انفجاری عظیم در منطقه رایزان روسیه خبر داد.

خبرگزاری روسی ریانووستی نیز عصر امروز چهارشنبه به نقل از اداره امور اضطراری ریازان روسیه گزارش داد که براثر سرایت آتش از مراتع اطراف یک انبار مهمات در منطقه «اسکوپینسکی» چندین انفجار در این انبار مهمات اتفاق افتاده است.

بنابر اعلام مقامات محلی و روابط عمومی منطقه نظامی غرب روسیه، این حادثه حوالی ساعت ۱۳:۲۰ به وقت محلی رخ داده است و متعاقباً به‌منظور حفظ امنیت ساکنان روستا‌های اطراف، دستور تخلیه ۱۶۰۰ نفر از ساکنان ۱۴ روستای نزدیک به محل حادثه صادر شده و این افراد بلافاصله به محل‌های امن منتقل شده‌اند.

مقامات نظامی منطقه اعلام کرده‌اند که بر اثر این حادثه هیچ فرد نظامی یا غیرنظامی کشته یا مجروح نشده و در حال حاضر هیچ خطری مناطق اطراف محل حادثه را تهدید نمی‌کند.

سرویس مطبوعاتی وزارت حوادث مترقبه در روسیه گفت: ساکنان بیش از ۱۰ روستا به دلیل انفجار مهمات در زرادخانه نظامی در منطقه ریازان تخلیه می‌شوند.

یک ماشین آتش نشانی به محل اضطراری اعزام شده و نفتکش Il-۷۶ برای عزیمت آماده است.

یک نماینده خدمات اورژانس منطقه‌ای در این خصوص گفت که انفجار در یک واحد نظامی در منطقه ریازان هر ۵-۱۰ ثانیه یکبار اتفاق می‌افتد.

چمن‌ها در منطقه آتش سوزی بخش ذخیره سازی مهمات توپخانه گسترش یافته ست. نزدیکترین روستا با نام کوزمینکا ۲ تخلیه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار