در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توزیع بیش از ۱۳ هزار کارشناس پرستاری در کشور

رئیس اداره طرح وزارت بهداشت گفت: بیش از ۱۳ هزار کارشناس پرستاری مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در استان‌های مختلف کشور توزیع شده‌اند.

امید فتحی زاده رئیس اداره طرح وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در زمینه توزیع نیرو‌های طرحی با اولویت مناطق درگیر با اپیدمی بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: اعزام متمرکز پزشکان و دندانپزشکان بر اساس جدول‌های زمانبندی سالانه است که توزیع با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی و معاونت‌های بهداشت و درمان انجام می‌گیرد.

او ادامه داد: یکی از کار‌های خوب، توزیع پیام آوران بهداشتی مشمول خدمت نظام وظیفه است که این کار با هدف رفع کمبود احتمالی نیرو در مناطق مختلف کشوربه ویژه مناطق کمتر برخوردار و محروم انجام می‌شود.

رئیس اداره طرح وزارت بهداشت بیان کرد: یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت امکان تداوم خدمت گروه پرستاران مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان به مدت ۳۰ ماه است و تداوم خدمت فارغ التحصیلان رشته‌های گروه پزشکی و پرستاری پس از گذراندن دوره خدمت امکان پذیر شده است.


بیشتر بخوانید


فتحی زاده ادامه داد: در حال حاضر شاخص کشوری ضریب کسری پزشک عمومی در اسفندماه سال گذشته ۱۷ درصد بود که امروزه این آمار به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است و ۱۹۰۷ پزشک عمومی مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان به دانشگاه‌های علوم پزشکی معرفی و توزیع شده‌اند همچنین ۳۳ هزار و ۷۹۲ نفر داوطلب خدمت در فراخوان امداد رسانی ثبت نام کرده اند.

رئیس اداره طرح وزارت بهداشت افزود: علاوه بر آن  ۵۶۴ دندانپزشک،  ۱۳ هزار و ۴۱ کارشناس پرستاری و ۱۸ هزار و ۲۲۰ نفر فارغ التحصیل رشته‌های مختلف پیراپزشکی مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان هم معرفی و در دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشورمشغول فعالیت شده‌اند.

فتحی زاده بیان کرد: در دوره سوم اعزام ادواری سال جاری تعداد ۱۰ نفر و دوره اعزام مستقیم تعداد ۹ نفر به سازمان انتقال خون معرفی شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار