اسقاط خودرو؛

اجرا نشدن طرحی که قیمت خودرو را کاهش می‌داد!

اگر خودرویی در مراحل انجام معاینه فنی ۲ تا سه مورد را رد کند، شامل معاینه فنی نشده و باید به مراکز اسقاط مراجعه کند.

اجرا نشدن طرحی که قیمت خودرو را کاهش می داد!به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در زمان های گذشته بحث اسقاط خودرو رونق زیادی داشت، چرا که این کار مزایای زیادی دارد و همچنین کمک زیادی به تولید خودرو های جدید می کند. اکنون زمان زیادیست از این رویه گذشته است و به نوعی این کار به فراموشی سپرده شده است.

مشکلات زیادی در مورد اتومبیل‌های قدیمی وجود دارد که تلاش برای ادامه کار آن‌ها به سرعت ناکارآمد می‌شود که در این صورت، باید اسقاط خودرو را در نظر بگیرید. اکثر اتومبیل‌هایی که اسقاط می‌شوند از قطعات با کیفیت بالا سلب می‌شوند و سپس فلز بازیافت می‌شود. اسقاط ماشین شما مزایای زیادی دارد، علاوه بر این دیگر مجبور نیستید ماشین را تعمیر کنید!

وقتی ماشین را اسقاط می‌کنید، بیشتر مکان‌ها پول نقد شما را از قبل پرداخت می‌کنند. این یکی از سریعترین چرخش‌های پول برای املاک موجود در آن است. در اینجا دیگر لازم نیست نگران تجارت خودرو باشید.

قطعات زیادی در اتومبیل ​وجود دارد که می‌تواند مورد استفاده مجدد و بازیافت قرار گیرد. به سادگی ارسال اتومبیل به محل تخلیه منظم باعث هدر رفتن همه این موارد می‌شود. از طرف دیگر، اگر ماشین را قراضه کنید، تمام آن قطعات قابل استفاده مجدد خواهند بود. این امر باعث می‌شود که مواد شیمیایی سالم و خطرناک از محیط زباله دور شوند.

اجرا نشدن طرحی که قیمت خودرو را کاهش می داد!

به گفته کارشناسان صنعت خودرو، یک ماشین قدیمی فضای زیادی را اشغال می‌کند. اگر خودرو در شرایط عملکردی نباشد، به معنای واقعی کلمه فضا را اشغال می‌کند و هیچ کارایی مفیدی ندارد. حذف آن تکه‌های آشغال از محل زندگی یا حیاط شما فضای زیادی را آزاد می‌کند. این فضا را می‌توان برای یک ماشین جدید و ذخیره سازی دیگر خودروها استفاده کرد، یا به راحتی به عنوان فضای باز در دسترس قرار داد.

نگاه کردن به اتومبیل‌های قدیمی و بی رمق جالب نیست. اگر از دیدن یک ماشین قدیمی و غیر جذاب لذت نمی‌برید، اسقاط آن راهی سریع برای خلاص شدن از چشم است. به جای نگرانی در مورد رفع آن یا آزار همسایگان، می‌توانید به شخص دیگری اجازه دهید از آن مراقبت کند.

حال نکته ای که وجود دارد، بسیاری از اتومبیل‌های قراضه در داخل شهر یافت می‌شوند که به کمک اسقاط آنها می توان به کسب درآمد زیاد و کاهش آلودگی هوا رسید. 

در حال حاضر نیز مشخص است زمانی که یک خودرو فرسوده است، این فرسودگی ضرر‌های متعددی دارد که یکی از آن‌ها ایجاد آلودگی هوا و دود است. ضمن اینکه این فرسودگی برای خود مالک خودرو نیز می‌تواند خطرآفرین باشد؛ چراکه وقتی خانواده یا مسافر را سوار می‌کند، ممکن است به طور مثال ترمز خودرو عمل نکرده و منجر به حوادث هم برای خودرو و هم برای سایرین شود.

///

موارد بسیاری داشته‌ایم که مثلا یک تریلی فرسوده نتواسته به موقع ترمز کرده و در برخورد با یک اتوبوس منجر به فوت و آسیب همه مسافران اتوبوس شده است. در مورد خودرو‌های سواری نیز این وضعیت صادق است که علاوه بر خسارت به خود، برای اطرافیان نیز خطرآفرین هستند.

در گذشته سن اسقاط ۲۵ سال بود!

محمدحسین گودرزی رئیس کارگروه اسقاط اتحادیه صنایع بازیافت کشور در گفت و گو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:  مراکز اسقاط کشور در شرایط خوبی به سر نمی برند. علی رغم اینکه وارد فصل سرد سال شده ایم و به دنبال آن آلودگی هوا افزایش خواهد یافت بنابراین انتظار می رود دولت از هم اکنون به فکر اسقاط خودرو ها باشد. 

او بیان کرد: با توجه به صعود قیمت ها در بازار، مقداری خودروها را برای اسقاط کمتر می آورند و به دنبال آن شاهد کشتارهای زیاد در جاده ها هستیم. 

این مقام مسئول ادامه د اد: متاسفانه ستاد حمل و نقل سوخت کشور که ناظر عالی مراکز اسقاط هستند، نه تنها قدمی برای این کار بر نمی دارند بلکه با یک تعهد نامه قانونی از انجام این کار جلوگیری می کنند. در گذشته برای مشخص کردن سن اسقاط جدولی داشتیم اما دیوان عدالت  اداری این جدول را به دلیل داشتن یک شکایت لغو کرد.

او تشریح کرد: اکنون محیط زیست طرحی را پیشنهاد داده است که بر مبنای آن اگر خودرویی در مراحل انجام معاینه فنی ۲ تا سه مورد را رد کند، شامل معاینه فنی نشده و باید به مراکز اسقاط مراجعه کند. در گذشته سن اسقاط ۲۵ سال بود، اما اکنون این طرح لغو شده است.  

اجرا نشدن طرحی که قیمت خودرو را کاهش می داد!

سالانه باید ۳۰ درصد از خودرو‌های سطح شهر، اسقاط شوند!

سید امیر احمدی دبیر انجمن مراکز اسقاط کل کشور در گفت و گو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هم اکنون ۲۴ میلیون خودرو در سطح کشور داریم. سالانه باید ۳۰ درصد از خودرو‌های سطح شهر، اسقاط شوند یعنی اگر در سال   یک میلیون و ۲۰۰ خودرو تولید و تحویل مشتری داده می شود، باید حدود ۳۶۰ هزار خودرو اسقاط شوند.

احمدی تشریح کرد: این موضوع در حالی است که در سال گذشته فقط ۸ هزار خودرو اسقاط شدند یعنی ۳ درصد از خودرو‌های تولید شده که این رویه مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

به گفته دبیر انجمن مراکز اسقاط کل کشور، قانون ۳۰ درصدی اسقاط خودرو از سال ۸۸ در کشور تصویب شد، اما از همان زمان خودروسازان داخلی زیر بار این قانون نرفتند و هیچ یک از آنها، این میزان را اسقاط نکردند.

او تشریح کرد: دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور به هیچ وجه با اتحادیه و قانون اسقاط خودرو همکاری نمی‌کنند ضمن این که این دو شرکت از طرح‌های پیشنهادی جهت فروش خودرو‌ها نیز استقبال نکردند.

به گفته دبیر انجمن مراکز اسقاط کل کشور، از سوی اتحادیه اسقاط خودرو به شرکت‌های ایران خودرو و سایپا پیشنهاد داده شد که در طرح‌های پیش فروش محصولات خود، امتیاز خرید خودرو را به افرادی بدهند که در سطح شهر از خودرو‌های فرسوده استفاده می‌کنند. در صورتی که خودروسازان با این پیشنهاد موافقت می‌کردند، هم اکنون شاهد فعالیت خودرو‌های فرسوده در کشور نبودیم و از بروز بسیاری دیگر از مشکلات جلوگیری می‌شد.

اجرا نشدن طرحی که قیمت خودرو را کاهش می داد!

احمدی بیان کرد: تا پیش از تصویب قانون معاینه فنی خودروها، برای اسقاط خودرو محدودیت زمان وجود داشت یعنی خودرو‌ها پس از گذشت چند سال مشخص از تولید، باید به مراکز اسقاط و بازیافت خودرو مراجعه می‌کردند، اما با احداث مراکز معاینه فنی، خودرو‌ها تا زمانی که از نظر کارشناسان این مراکز، بتوانند چک‌های مورد نظر را به خوبی رد کنند، هیچ مشکلی نداشته و اجازه فعالیت در سطح شهر را دارند.

او تشریح کرد: با پیگیری‌هایی که از سوی اتحادیه صورت گرفته و تعداد خودرو‌هایی که در سال ۹۹ تا اینجای کار اسقاط شده اند، پیش بینی می‌شود تعداد خودرو‌های اسقاطی امسال نسبت به سال گذشته بیشتر شود، اما باز هم تفاوت زیادی با برنامه ریزی‌ها دارد.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: خودرو‌ها پس از اسقاط تبدیل به بلوک‌های فشرده از جنس آلومینیوم، مس، شیشه، لاستیک و قلع شده و به کارخانه‌هایی ارسال می‌شوند که در تولیدات خودرو از این مواد اولیه استفاده می‌کنند. با افت شدید اسقاط خودرو در کشور، مواد اولیه یاد شده‌ای که خارجی مراکز اسقاط هستند نیز به میزان چشم گیری کاهش پیدا کرده و کارخانه جات با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه شده اند.

در تمام دولت‌ها و دنیا به شخصی که دارای خودروی فرسوده است، کمک می‌کنند و با ارائه تسهیلات، خودروی فرسوده او را خریداری و خودروی نو تحویل می‌دهند. حتی زمانی که واردات خودرو صورت می‌گرفت، واردکننده به ازای هر خودرو موظف به اسقاط سه تا چهار خودرو می‌شد. این روش‌ها و راهکار‌ها در همه دنیا وجود دارد، اما اینجا رعایت نمی‌شود.

 معاینه فنی نیز منافات اساسی با موضوع فرسودگی دارد. در حال حاضر برای خودرو‌های فرسوده نیز معاینه فنی صادر می‌شود که کاملا اشتباه است. فرسودگی به معنای تعیین عمر مفید یک وسیله نقلیه است که به طور مثال ۱۰ سال تعیین می‌شود؛ لذا پس از ۱۰ سال فرسوده است و معاینه فنی که به آن تعلق می‌گیرد، ارزش نخواهد داشت، اما متاسفانه در ایران مفاهیم اشتباه جا افتاده است.

اینکه معاینات فنی به درستی صورت می‌گیرد یا خیر بحثی جداگانه است. بعضا مشاهده می‌شود که در اطراف مراکز معاینه فنی تعمیرگاه‌هایی وجود دارند که به صورت مقطعی مشکل و نقص را برطرف می‌کنند یا اینکه برخی افراد معاینه فنی را با چانه‌زنی‌های بسیار دریافت می‌کنند. به همین دلیل است که خودرو‌هایی که در خیابان‌ها می‌بینیم به شدت دودزا هستند که نشان می‌دهد علاوه براینکه فرسوده هستند، معاینه فنی هم ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
تا زمانی که درامد ملت با مخارج هم خوانی نکنه باز دچار رکود میشه مجبورند قیمت ها رو بیارند پایین ،چون این فرغونها رو کشور های خارجی که نمیخره و پولدارها بخرند ودپو کنند اخرش ضرر هم خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۴۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
متاسفم بر تولید کنندگان خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
هر روز هم که اجناس گرون و گرون تر میشه
Iran (Islamic Republic of)
اباذر
۰۰:۱۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
نه به خریدن خودرو بهترین کار است فعلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
واردات رو ازاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
دوست عزیر ازاد نمیکنن چون تولید کنندگان با دولت باهم هست و مجبور میکنند تا مردم بخرند کی این فرغونهاشو تو کشورهای خارجی میخره ملت هم اگر نخرند مجبور بیارند پایین فعلا جیب مردم باید خالی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
من این همه همه را نتوانستم بخوانم ولی نظرم اینه موقعی یک خودرو را در جایی ذوب بکنند الودگی ان به کجا خواهد رفت ودوم اینکه با این اشتها صحبت می کنید ایا با خبرید فقط چهار حلقه لاستیک پراید چند ملیون هست انهم از جنس خود ما چنان راهنمایی راحت پیشنهاد می دهید فردا صبح در اولین وقت سفارش خودرو داده تا ازان لذت برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
همین خودروی اسقاطی را الان در بازار با قیمت نجومی قالب می کنن به ملت کجای کاری
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۲:۰۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
شرمنده اما شما میاین پول بدی ما ملشین بگیرم اخه کع همچنین حرفی میزنی بعدم تو این وضعیت اقتصادی یه گاری هم داشته باشی نعمته
چه برسه ماشین فرسوده
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۴۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
پيامبر اکرم-صلی الله عليه و اله
صِنْفَانِ مِنْ أُمَّتِي إِذَا صَلَحَا صَلَحَتْ أُمَّتِي وَ إِذَا فَسَدَا فَسَدَتْ أُمَّتِي قِيلَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ وَ مَنْ هُمْ قَالَ اَلْفُقَهَاءُ وَ اَلْأُمَرَاءُ .
دو گروه از امت من هستند كه اگر خوب باشند، امت من نيز خوب خواهند بود و اگر بد باشند امت من بد خواهند شد. گفتند: اي پيامبر خدا آن دو گروه چه كساني اند؟ فرمود: دانشمندان و زمامداران.
مشکل اقتصاد و احتکار و کمبود کالاها کسی نیست جز آقازاده ها و بعضی وزرا و مسئولین رده بالا که مملکتو به این فلاکت در اورده
France
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
وضعیت به جایی رسیده که پیکان ۴۷ هم نمیشه سوار شد بعد شما میگید خودرو باید در ۲۵ سالگی اسقاط بشه مردم تو نون زن وبچشون موندن شرمنده زن وبچشون هستند شما حرف از ماشین میزنید تو این شرایط تورم فقط حقوق کارگر بدبخت ثابت میمونه اون کارخونه ای که قیمت اجناس رو هر روز بالا میبره چرا حقوق کارگر هیچ تغیری نمیکنه الان کارگر باحقوقی که تا سر ماه میگیره ۳برابرش رو هم باید قرض کنه تا شرمنده خانوادش نشه لطفا پیگری کنید مشکل مردم فقط ماشین نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
خدایا خودت هر که به این مردم مظلوم خیانت میکنه مردم را با دروغهاشون فریب میدن نابود کن
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۰:۲۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
بهتریم روش کاهش قیمت خودرو تعطیلی ایران خودرو و سایپا هستش و آزادش شدن واردات خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
نامردا من یک وانت مدل ۷۰دارم که وسیله کارم هستش یعنی اگر نباشد دیگر کار و شغل ندارم ، شما مثل اینکه نفستون از جای گرمی بلند میشه وگرنه اینقدر بی خردی از شما ها جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
فقط اعدام‌...‌ما درخواست اعدام‌‌ داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
مسخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
قیمت پوشک بچه هم قابل کنترل نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
مگر چهار تا آهن پاره قیمت کنترل می کند
شرافت و وجدان و مدیریت و انسانیت قیمت ها کنترل می کند که نداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
تو هیچ کشوری دنیا اینوری نیست پیکان با 20سال کارکرد هر روز گرون بشه چند برابر قیمت صفر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
تو هیچ کشوری دنیا اینوری نیست پیکان با 20سال کارکرد هر روز گرون بشه چند برابر قیمت صفر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
تو هیچ کشوری دنیا اینوری نیست پیکان با 20سال کارکرد هر روز گرون بشه چند برابر قیمت صفر .
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۷:۵۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
نویسنده محترم
احتمالا شما نماینده ایران‌خودرو یا سایپا نیستین؟
طرح افزایش قیمت خودرو میدین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
اول فکر کردم خودرو قسطی منظورش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
اول فکر کردم خودرو قسطی منظورش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
اگر خيلي بلدي طرح بري برو طرحي بده كه ماشين نو قيمتش بياد پايين نه ماشين چهار تا ادم بدبخت رو كه باهاش نون چند نفر رو ميده از دستش خارج كني.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران ما از شما انتظار داریم درد مردم رو بگید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
همین که پیام شما رو انتشار دادن،یعنی درد مردم گفته شد.ببزحمت باشگاه کلمه درد مردم رو هم برای من انتشار بده.همین کافیه بنویسید درد مردم.
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۶:۰۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
به نظرم کسی که این مطلب رو نگارش کرده دید محدودی داره و خودش ماشین صفر سوار میشه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۵۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
اتفاقا دیدش بازه در حد گشایش .میخاد کاری کنه که فقط مردم ماشین صفر بخرن تا دلالای دولتی سود کلان و عالی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۰۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
ماشین از قسمت های مختلفی تشکیل شده که یه قطعش موتور هستش که میتونه دود زا باشه. اما با تعمیر حل میشه و صفر میشه. خب الان مشکل کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۰۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
مشکل ارز رودرست کنید خودرو خودش درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
بعد اون موقع چجوری قیمت کاهشی میشه
کسی فهمید به منم بگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
عده ایی به نام نماینده مردم، شدن دلال واحتکار گر خودرو!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
اجازه ورود خودرو های خارجی رو بدین .. حق گمرک رو کم کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
مگه نمی گید دنا پلاس لوکس ترین و زیبا ترین ماشین داخلی ایران هستش. خیلی خوب. یک شولت امریکایی تمیز مدل لوکس 50 سال پیش رو بیارید بزار کنار دنا پلاس خودتون تفاوت های زیبایی رو خواهید دید. بجز این ماشین 50 سال پیش که میگی کارشناس جان اسقاطی از لوکس ترین محصول ایران دنا پلاس توربو اتوماتیک با کیفیت تره و با کلاس تره.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
آخه تو که اینکاره نیستی الکی کارشناسی نکن برادر ، همش که امتیاز خرید خودرو نیست اصل اون مبلغی هستش که باید واریز بشه پولش از کجا ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۱۳:۰۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
نظری ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
مردم لنگ خوراکی و پوشاکن ماشین میخان چیکار ماشین دیگه کالای تجملاتی به حساب میاد
Iran (Islamic Republic of)
صباغی
۱۲:۳۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
چطور درمورد اسقاط خودرو مبنای مقایسه میشه کشورهای خارجی
ولی مثلا مبنای تعیین حداقل دستمزد کارگران را حرف نماینده کارفرمایان (سرمایه داران ) قرار میگیرد
کدام کشور بخاطر ترمز نگرفتن ماشین را اسقاط میکنند بلکه شرکت تولید کننده خودرو فراخوان میزنه تمام خودروهای تولیدیش را جمع آوری میکنه وخسارات خریداران را میپردازه !!!!!!
تاکی میخواهید سر مشتری شیره مالی کنید وبنفع خودرو سازان داخلی مسائل را مطرح کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
ماشین بنز رو اسقاط میکنند به جاش فرغون میدن دست مردم خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۲:۳۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
من نمیدونم چرا واقعا توی مسائلی که هیچ تخصصی نداریم نظر میدیم خصوصا تو مبحث قیمت گذاری کالای سرمایه ای !
که میگین با اجرا شدن این طرح قیمت خودرو کاهش پیدا میکرد؟!
اولا کسی که خودروی فرسوده و اسقاط سوار میشه قطعا توان مالی خرید خودروی نو رو نداره خصوصا با قیمت گذاری های الان و میزان درامد ماهانه افراد توی هر شهری میخوان باشن

دوما گیرم که اجرا شد مگه مسکن مهر نبود خیلی ها همین پوله رو هم نتونستن جور کن و حق مسکن مهرشون رو فروختن به کس دیگه ای طی قولنامه نمونش پدر خود من که یه کارگره و با حقوق وزارت کاری 25 ساله زندگیمون رو میچرخونه ! به زور البته اونوقت توقع دارید مابه تفاوت پول این ماشین نو که سهمیه اشونه بتونن جور کنن





یا شما تو ایران زندگی نمیکنین اقای خبرنگار و مسئول اتحادیه مربوط یا خبر از حال و روز زندگی دهک های پایین ندارید و قشر مرفه هستید!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
کشور رو ب جایی رسوندن ک ماشین سرمایه میشه . باید با التماس و شانس و دردسر قرض یه ماشین تو ایران بخری . تو بلاد کفر التماست میکنن ک ماشین رو ازشون قسطی بخری
Iran (Islamic Republic of)
خشایار
۱۲:۳۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
جدای از بحث خودروهای فرسوده و اسقاطی این کارشناس هبچ چیزی در مورد خودروهای کلاسیکی که در تمام دنیا هزاران دلار و یا حتی بیشتر ارزش دارن نمیگه. اگه بحث ده سال یا ۲۰ باشه پس سرنوشت خودروهای صفر کیلومتر ده های گذشته که کلاسیک و کلکسیونی هسنتد چی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
بدرد ما سهامداران برسید چرا جلوی ریزش نمیگیرن دارو ندارمون تو بورسه داره اب میشه صدای ما رو برسونید به گوش وزارت اقتصاد و مجلس و دولت همگی دارن سکته رو میزنن بفریادمون برسید چقدر صف فروش منفی هر چی کار کردیم اوردیم تو بورس 60٪ ریخته این بود حمایت حرف زدن فایده نداره عمل میخواد چرا صندوق توسعه ملی به کمک نمیاد تو را خدا کاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
یکی همینابدین به من ببرم درست کنم خدایش هیچ وقت نمیتونم ماشین بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
دیوار کوتاه تر از مردم پیدا نکردین نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
یک چیز رو واقعا شما که تریبون دارید پیگیری کنید
ابن خودرو سازای مثلا بومی هر ۳ ماه تقریبا ۳۰ درصد افزایش قیمت میزنن
بعد اونیکه پیش خرید کرده سالی ۱۰ درصد مشارکت در تولید میدن بهش
یک بوم و دو هوا شده بالاخره اونیکه پول داده پیش خرید کرده در تولید مشارکت میکنه و سرمایه ی اونم بالاخره پول زحمت کشیه باید هر ۳ ماه ۳۰ درصد افزایش پیدا کنه نه اینکه یه پولی بدی تا وقتی ماشینتو تحویل بدن ارزشش صفر بشه!!
پولو از اونایی که ندارن میگیرن میدن به اوناییکه پولدارن
Iran (Islamic Republic of)
عیان
۱۱:۰۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
اگه ایرانی اصیل هستی نخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
اجرا نشدن طرحی که قیمت خودرو را کاهش می داد؟؟؟؟!!!. کدوم کارشناسی یه همچین حرفی زده؟؟؟!! توی شرایطی که قیمت خودرو نو بسیار بالاست و افراد کمی توان خرید دارند، می دونید چه تقاضایی از بازار رو همین خودرو های به اصطلاح فرسوده پوشش داده اند؟؟ خودرو اسقاطی سودی برای صاحب آن ندارد، اما در صورت اسقاط تقاضا ها جهت خرید خودروی نو افزایش یافته و قیمت بالاتر می رود. برای بحث محیط زیست هم بهتره روی خودروساز ها فشار بیارید که کیفیت رو ارتقا بدهند در حال حاضر نه از لحاظ میزان سوخت و نه از لحاظ آلاینده خروجی حتی خودروهای نو نیز وضعیت خوبی ندارند!!!
Iran (Islamic Republic of)
حاصلی
۱۰:۱۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
بااین تفاسیرمراکزمعاینه فنی مقصراصلی گرانی خودروهاهستند وشورای رقابت ناچاره که قینت ها روافزایش بده وبدین طریق ابرازهویت بکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
ای بابا مافیا کیه ؟خود دولت پس انتظار چی دارین
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۰:۰۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
مردم سکوت جایز نیست ایرانخودرو و سایپا در طول ۶ ماه نزدیک به هشتاد درصد افزایش قیمت دادن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۰۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
کسی تو این مملکت نیست جلوی این گرانی ها رو بگیره خودروسازا ۳۰ درصد قیمتارو افزایش دادن
France
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
از ماست که کره درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۵۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
تورم کشور ما از یمنم بیشتر در دو ماه ۳۰ درصد کشیدن روی قیمت های کارخانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
سلام.
فکری به حال گرانی کنید
کم آوردیم

سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
کی داره منفی میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
چشم حتما ..منتظر باش
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۱۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
یکی بیاد ماشین ما رواز این سایپا بگیره 1 ماه و نیم فاکتور شدیم ولی هیچ خبری نیست جواب درست هم به آدم نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
کنترل این کالاها دست دولته فقط دولت قدرن نظارت داره ن مردم و دلال مردم برا سود هر کاری میکنند این دولته کوتاهی کرده و میکنه باید جوابگو باشن چرا همه چیز بجا دو برابر شدن 5 برابر شدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
خودرو که گرون بشه همچی گرون میشه باهاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
خدا به هزاران هزارمتاسفم کسانی که با این قیمت خودرو دارن خون مردم رو می مکند.


متاسفم بر این سیاست قیمت بازار و کارخانه و کسانی که بانیان ما به تفاوت این فاصله قیمت هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
حالاکدوم طرح که بنفع مردم بوده اجراشده که این دومیش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
اينجوري كه خودرو قيمتش ملياردي ميشه پرايد چند برابر ميشه قيمتش
Iran (Islamic Republic of)
بند خدا
۰۷:۴۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
نوسنده محترم ...مردم زمانی یک وسیله را غیر قابل استفاده میدونند یا وسیله ای همانند اتومبیل را به قول شما میفرستن برای اسقاط که قیمت اون وسیله یا اتومبیل توی کشورشون نسبت به در امد سالیانشون طوریه که خرید نو آن باصرفه تر از تعمییر اونه نه توی مملک ما که طرف با ید 50 سال کار کنه وام بگیره ووووو تا یه پراید دست دوم بخره
آخرین اخبار