در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید طلای سرخ در راه است

عضو شورای ملی زعفران گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید زعفران نسبت به سال قبل ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه برداشت زعفران آغاز به زودی آغاز می‌، اظهار کرد: طی روز‌های اخیر برداشت نوبرانه زعفران آغاز شده و طی ۱۰ روز آینده به انبوه می‌رسد.


بیشتر بخوانید


او افزود: با توجه به رصد مزارع پیش بینی می‌شود که اگر مشکل خاصی رخ ندهد، تولید این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

حسینی ادامه داد: با وجود آنکه برداشت زعفران به انبوه نرسیده است، نمی‌توان حداقل و حداکثری برای قیمت تعیین کرد و به عبارت دیگر نرخ واقعی محصول در ۱۰ روز آینده مشخص می‌شود.

عرضه زعفران با نرخ ۱۰۰ هزار تومان غیر منطقی است

این مقام مسئول با انتقاد از عرضه هر مثقال زعفران با نرخ ۱۰۰ هزار تومان در مغازه‌ها بیان کرد: عرضه هر مثقال زعفران با نرخ ۱۰۰ هزار تومان نوعی سودجویی و فرصت طلبی است، چرا که مغازه داران سال قبل نصف این نرخ خریداری کردند و با عرضه به قیمت‌های غیرواقعی سود‌های هنگفتی به جیب می‌زنند.

عضو شورای ملی زعفران از توقف صادرات طلای سرخ خبر داد و گفت: با توجه به آغاز برداشت زعفران، پیش بینی می‌شود که صادرات طی یک ماه آینده با رسیدن قیمت محصول به نرخ واقعی آغاز شود.

او در پایان تصریح کرد: مسئولان اگر نقدینگی مورد نیاز کشاورزان را در قالب وام‌های کوتاه مدت تامین کنند، کشاورزان دیگر مجبور به فروش زعفران تولیدی خود به دلال و واسطه‌ها برای تامین نقدینگی مورد نیاز نخواهند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار