نماینده مجلس:

مشکل اصلی کشور در شرایط کنونی پول و اعتبار نیست

حاجی بابایی گفت: در این کشور ما مشکل پول و اعتبار نداریم. در همین وضعیت با سازماندهی که توسط دولت و رؤسای سه قوه انجام شده است نمی‌توان گفت که بودجه ۹۹ با مشکل جدی مواجه است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مدیرعامل راه‌آهن و معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع برگزار شد.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جمعی هستیم که سخن از تولید داخل و نقش تلاشگران ایرانی مورد توجه است، گفت: نمایشگاهی افتتاح می‌شود که سخن اول و آخر آن خوداتکایی است.

او با بیان اینکه بنابراین اولویت باید در حوزه حمل و نقل ریلی توسعه و تقویت آن است، گفت: بر اساس آنچه در برنامه ششم توسعه عنوان شده است باید ۳۰ درصد جابجایی بار در کشور توسط حمل و نقل ریلی صورت بگیرد و ۲۰ درصد از این جابجایی‌ها در حوزه مسافر هم باید توسط راه آهن  انجام شود.

نماینده مجلس بیان کرد: هم اکنون یکی از پر چالش ترین حوزه ها در این شرایط توسعه حمل و نقل ریلی است، بنابراین باید بر تقویت و توسعه این حوزه تلاش کرده و این صنعت را تقویت کنیم.

مشکل کشور هم اکنون پول و اعتبار نیست

حاجی بابایی ادامه داد: یکی از پرچالش‌ترین موضوعات در برنامه ششم بحث حمل و نقل ریلی بود که مصوب شده بود تا یک درصد فروش نفت و میعانات گازی از سهم دولت در اختیار حمل و نقل ریلی قرار گیرد که در نهایت با ابلاغ رهبری و توافق دولت و مجلس این موضوع مصوب شد؛ اگرچه با وجود تحریم‌ها نتوانستیم به آن اعتبارات برسیم.

او اظهار کرد: در این کشور ما مشکل پول و اعتبار نداریم. در همین وضعیت با سازماندهی که توسط دولت و رؤسای سه قوه انجام شده است نمی‌توان گفت که بودجه ۹۹ با مشکل جدی مواجه است، در امسال کار‌های بزرگی در بودجه انجام شد که در  ۹۸ انجام نشده بود. مجلس همه ظرفیت‌هایش را در اختیار دولت قرار داده است تا همه با هم از این جنگ اقتصادی با موفقیت عبور کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: راه آهن ، ناوگان ریلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار