تشکیل تیم ویژه برای مذاکرات ترسیم مرزی در لبنان

دفتر ریاست ‌جمهوری لبنان از تشکیل تیمی ویژه برای مذاکرات با رژیم صهیونیستی بر سر مرزهای مورد اختلاف با تل آویو خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری النشره، دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری لبنان اعلام کرد، تیمی ویژه برای انجام مذاکرات ترسیم مرزی با تل آویو و تحت نظارت سازمان ملل تشکیل داده است.

سرتیپ «بسام یاسین» ریاست این تیم را بر عهده دارد و دیگر اعضای آن را سرتیپ «مازن بصبوص»، «وسام شباط» عضو هیأت نفت لبنان و کارشناس لبنانی «نجیب مسیحی» تشکیل می‌دهند.

اخیرا، منابعی در دفتر ریاست جمهوری لبنان تأکید کرده اند که هدف از مذاکرات غیر‌مستقیم با تل‌آویو برای ترسیم خطوط مرزی، بازپس‌گیری حقوق این کشور است؛ نه حرکت به سوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی.

مرز آبی دو طرف به علت وجود منابع نفت و گاز همواره مورد اختلاف بوده و رژیم صهیونیستی تا کنون مانع از بهره‌برداری لبنان از این منابع شده است.

گفتنی است آمریکا، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی در ۲۳ مرداد طی بیانیه‌ای مشترک از دستیابی به توافقی خبر دادند که بر اساس آن دولت امارات متحده عربی از این پس روابط رسمی خود را با رژیم صهیونیستی آغاز خواهد کرد؛ توافقی که ترامپ از آن به عنوان دستاوردی تاریخی یاد کرد.

بر این اساس، روز پنج شنبه ۲۳ مرداد، آمریکا، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای مشترک از دستیابی به توافقی خبر دادند که براساس آن دولت امارات متحده عربی از این پس روابط رسمی خود را با رژیم صهیونیستی آغاز خواهد کرد. ترامپ این توافق را دستاوردی تاریخی خواند. بنیامین نتانیاهو اعلام کرد این توافق شامل روابط رسمی دیپلماتیک، تبادل سفیر، سرمایه گذاری‌های گسترده اقتصادی که برای رژیم صهیونیستی مفید خواهند بود، روابط بازرگانی و گردشگری و پرواز‌های مستقیم بین تل آویو و ابوظبی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار