نسخه خطی قدیمی و ارزشمند که یک سارق به اشتباه پاره کرد

شخصی در جریان یک سرقت، نسخه خطی نادر و ارزشمند چینی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار را پاره کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته رسانه‌های محلی در چین، یک دست نوشته تاریخی توسط سارقان دزدیده شده‌است. پس از سرقت، سارقان به آپارتمان شخصی به نام Fu Qunxiao رفتند و این نسخه خطی را در کنار مجموعه‌ای از اشیاء عتیقه و قدیمی که در ماه سپتامبر دزدیده بودند، قرار دادند. در این سرقت، سارقان موفق به سرقت ۲۴۰۰۰ تمبر پستی چینی، ۱۰ سکه قدیمی و ۷ نسخه خطی شدند که قیمت کل اقلام به سرقت رفته حدود ۶۴۵ میلیون دلار است.

پلیس ۳ نفر را که مظنون به انجام این سرقت هستند را دستگیر کرد، در حالی که جستجوی دو فرد دیگر درگیر در این پرونده نیز در جریان است. سارقان این نسخه قدیمی را به صاحب خانه به قیمت ۵۰ پوند فروختند. این مرد اول به امید اصل بودن این کتاب بود. این فرد تصور می‌کرد که این نسخه جعلی است و به همین دلیل این نسخه خطی قدیمی را از سر نادانی پاره کرد. این دست نوشته نادر، مربوط به زمان کومونیسم‌ها است که توسط رهبر سابق کمونیست چین، مائو تسه تونگ نوشته شده بود.


بیشتر بخوانید


یک منبع پلیس چین فاش کرد که این شخص نسخه خطی که ۳۰۰ میلیون دلار ارزش آن تخمین زده می‌شود را پاره کرده است. این شخص گفت: "دیدن اینکه این کتاب را به دو قسمت تقسیم کنم، دلخراش بود و من واقعا از این کار پشیمان هستم. " کارشناسان تاریخی گفتند که این کار قطعا بر ارزش آن تأثیر می‌گذارد، اما هنوز میزان خسارت وارده مشخص نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار