خرید بیش از ۲۰۰ تن زرشک خشک و تازه از کشاورزان خراسان جنوبی

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: تاکنون تعاون روستایی بیش از ۲۰۰ تن زرشک خشک و تازه به صورت توافقی از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری کرده است.

ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  با اشاره به اتفاقاتی که چند ماه اخیر در بازار زرشک استان اتفاق افتاد گفت: این اتفاق‌ها باعث افت قابل توجه‌ی قیمت زرشک در بازار شد که تعاون روستایی با هدف ترمیم بازار زرشک وارد حاشیه بازار خرید و فروش زرشک استان شد.

او افزود: در حال حاضر در ۵ شهرستان قاین، آرین شهر، درمیان، بیرجند و سربیشه خرید توافقی زرشک در حال اجرا است.

ضیائیان احمدی با اشاره به این تعاون روستایی در حال خرید زرشک تازه و زرشک پفکی سال گذشته کشاورزان است تصریح کرد: تاکنون ۹۶ تن زرشک‌تر و ۱۰۶ تن زرشک خشک خریداری شده است.


بیشتر بخوانید قصه پر غصه زرشک کاران تمامی ندارد/ دولتمردان فکری کنند


مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به این که قیمت فروش زرشک در بازار تهران تعیین می‌شود قیمت زرشک‌تر که از کشاورزان خریداری شده شناور است.

او ادامه داد: زرشک‌های خریداری شده در ۵ غرفه که به صورت مستقیم از سازمان میادین و میوه تره بار تهران در اختیار تعاون روستایی قرار گرفته به فروش می‌رسد.

ضیائیان احمدی عنوان کرد: قیمت زرشک خشک سال گذشته به صورت قیمت تمام شده‌ی محصول محاسبه شده و با احتساب سود منصفانه برای کشاورز خرید به صورت توافقی انجام شده است.

انتهای پیام/ ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار