فرزاد ذوالقدری سرمربی تیم ملی تکواندو بلغارستان درباره حضور خود در این کشور توضیحاتی را بیان کرد.

فرزاد ذوالقدری سرمربی جدید تیم ملی تکواندوی بلغارستان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: ۱۰ ماهی است که در کشور بلغارستان هستم و در این مدت فدراسیون تکواندوی بلغارستان از لحاظ کاری و اخلاقی عملکرد من را آنالیز کرد. تکواندوی ایران جزو قطب‌های تکواندوی دنیا به شمار می‌رود و در کل دنیا بازیکنان آرزو دارند با تکواندوکاران ما تمرین کنند. همین امر باعث شد تا رئیس فدراسیون تکواندوی بلغارستان من را به عنوان سرمربی انتخاب کند.

او ادامه داد: برخورد حرفه‌ای متاسفانه خیلی کمتر در کشور‌های اروپایی دیده می‌شود. در ایران احترام به پیشکسوت در اولویت ما قرار دارد. سیستم تربیتی ما در ایران تاثیر خوبی در زندگی حرفه‌ای و ورزشی من داشته است.

ذوالقدری بیان کرد: مسئولیت سنگینی را پذیرفته ام. باید اعتراف کنم کار مشکلی در تیم ملی تکواندوی بلغارستان دارم، اما دوست دارم در این چالش سربلند بیرون بیایم. قطعا تجربیاتی که در تکواندو دارم در این راه به کمک من خواهد آمد. امیدوارم تلاش های ما به کسب سهمیه المپیک منجر شود.

با پدرم همیشه مشورت می‌کنم

ذوالقدری در پاسخ به این سوال که آیا با پدرش که زمان زیادی در تکواندو بوده، برای قبول این سمت مشورت کرده است یا نه، عنوان کرد: من در تمامی کار‌ها با پدرم مشورت می‌کنم. پدرم هر زمان که لازم باشد به کمک من می‌آید. بدون شک پدرم تاثیرگذار‌ترین فرد زندگی من است. پدرم همیشه می‌گوید اگر کاری را  شروع می‌کنی باید تمام خود را برای درست انجام دادن آن فعل خرج کنی تا روزی از کلمه کاش برای روز‌های از دست رفته استفاده نکنی.  

مربی ایرانی به تیم ملی بلغارستان اضافه می‌شود

او درباره حضور مربی ایرانی در کادرفنی تیم ملی بلغارستان بیان کرد: باعث افتخار است که از دستیار ایرانی در تیم ملی بلغارستان استفاده کنم، اما فدراسیون بلغارستان در کنار بازیکن پروری به بحث مربی پروری هم ورود کرده است و از من درخواست کرده تا دستیار بلغاری به کادر اضافه کنم. با این حال به احتمال زیاد یک مربی بدنساز خوب ایرانی به تیم ملی بلغارستان اضافه خواهد شد.

سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندوی بلغارستان در انتها گفت: از تمام مربیان و بازیکنانی که در این سال‌ها با آنها در ارتباط بوده ام تشکر می کنم. برای ورود به عرصه مربیگری از همگی رخصت می‌گیرم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار