ادعای باکو درباره انهدام یک سامانه دیگر موشک بالستیک ارمنستان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ادعا کرد یک سامانه دیگر موشک بالستیک آماده پرتاب ارمنستان را منهدم کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد ارتش جمهوری آذربایجان موشک بالستیک آماده شلیک مستقر در مرز ارمنستان در محور «کلبجر» را که آماده پرتاب به «گنجه و مینگه چئویر» بود، شناسایی و منهدم کرد.

این اقدام جمهوری آذربایجان پس از آن صورت گرفت که وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد نیرو‌های جمهوری آذربایجان به مواضع نظامی در داخل خاک ارمنستان حمله کردند.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد وزیر دفاع این کشور از همتایان خود در ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواست تا به طور کامل به توافقنامه اخیر مسکو درباره آتش بس در منطقه قره باغ پایبند باشند. جوزپ بورل در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت: اتحادیه اروپا از هر دو طرف ارمنستان و آذربایجان می‌خواهد به صورت قاطعانه به آتش بس پایبند باشند و هر نوع اقدام خصمانه‌ای را متوقف کنند.

بورل افزود: وقوع تلفات در بین غیرنظامیان از هر دو طرف، قابل قبول نیست.

درگیری‌ها میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در محور «آغدره-آغدام» و «فضولی-هادروت-جبرئیل» شب گذشته نیز ادامه یافت.

ارتش ارمنستان شب گذشته در برخی از محور‌ها حملاتی به مواضع نیرو‌های جمهوری آذربایجان انجام داد که با پاسخ متقابل ارتش جمهوری آذربایجان مجبور به عقب نشینی شد. در محور‌های مختلف ۵ تانک، ۳ کاتیوشا، یک سامانه پدافندی و چندین تجهیزات نظامی و ادوات زرهی ارتش ارمنستان منهدم شد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده است از ساعات اولیه صبح امروزهم مناطق «ترتر، آغدام، آغجبدی» جمهوری آذربایجان هدف آتش توپخانه‌ای ارمنستان قرار گرفت. ارتش جمهوری آذربایجان با رعایت آتش بس انساندوستانه در تمامی نقاط جبهه برتری نظامی خود را حفظ کرده و برای پیشگیرانه از حملات موشکی نیرو‌های ارمنستان به شهر‌های بزرگ خود اقدامات لازم را صورت داده است.

در این گزارش جمهوری آذربایجان اعلام شده که بامداد امروز استقرار چند سامانه موشکی با موشک‌های بالیستیکی ارمنستان در مناطق مرزی این کشور نزدیک شهرستان اشغال شده «کلبجر»  جمهوری آذربایجان شناسایی شد.

این سامانه‌ها به سوی شهر‌های گنجه و مینگچویر هدف گیری شده بود، ولی ارتش آذربایجان آن‌ها را منهدم کرد.

درگیری‌ها میان دو کشور ششم مهرماه جاری از سرگرفته شده وبا وجود توافق بر سر آتش بس دو طرف همچنان همدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار