فرمانده انتظامی استان سمنان خبرداد؛

دستگیری بیش از ۳ هزار سارق در شش ماه گذشته

سردار حسنی گفت: در شش‌ماه گذشته بیش از ۳ هزار نفر به دلیل سرقت در استان سمنان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سردار عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: در شش‌ماهه گذشته ۴۲ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ در استان سمنان برقرار شده است و بر این اساس، شمار تماس‌ها نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است؛ از این میزان، ۲۱ هزار و ۷۸ تماس یعنی حدود ۵۰ درصد از تماس‌های امسال به عملیات منجر شده است؛ ۳۹ درصد از تماس‌ها نیز مربوط به طلب راهنمایی مردم از پلیس بود؛ بنابراین حدود ۹۰ درصد از تماس‌هایی که با پلیس گرفته شده، کاربردی شده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه در شش‌ماه گذشته بیش از ۳ هزار نفر به دلیل سرقت دستگیر شدند افزود: بیش از ۸۰ درصد از سارقان دستگیر‌شده زیر ۳۵ سال سن داشتند.

او  با اشاره به اینکه میانگین کشوری حضور پلیس ۱۱۰ در محل حوادث حدود ۱۰ دقیقه است تصریح کرد: این رقم در استان سمنان، تک‌رقمی و حدود ۸ دقیقه است.

سردار حسنی در ادامه با اشاره به کشف ۹۶ درصد از جرائم سایبری در استان سمنان طی یکسال گذشته گفت: در این مدت عوامل ۱۵۳ مورد از تارنما‌هایی که در حوزه مواد مخدر فعال بودند و تبلیغ می‌کردند، شناسایی شدند؛ یکهزار و ۱۷۸ مورد در حوزه جرائم غیراخلاقی در فضای سایبری نیز شناسایی شد؛ پلیس فتا در برخورد با فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی نیز توفیقات بسیاری در استان داشته است.

انتهای پیام / گ 

 

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار