در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ناشرانی که دیگر تمایلی به چاپ کتاب ندارند

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر گفت: به دلیل شرایطی که در بازار نشر وجود دارد نمی‌توان کتاب جدیدی منتشر کرد.

کامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتشار کتاب جدید در این انتشاراتی، گفت: به دلیل شرایطی که در بازار نشر وجود دارد، نمی‌توان کتاب جدیدی منتشر کرد؛ به همین دلیل کتاب جدیدی در انتشارات تجلی مهر چاپ نکردیم.


بیشتر بخوانید


او افزود: تا زمانی که شرایط بازار نشر بهتر نشود در انتشارات تجلی مهر کتاب جدیدی منتشر نمی‌کنیم، چون اوضاع اقتصادی بازار نشر بسیار شکننده است. بسیاری از کتاب‌هایی که قبلا منتشر کرده بودیم هنوز در انبارهایمان مانده و به فروش نرفته است.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر ادامه داد: انتشارات تجلی مهر رانت و پارتی ندارد که بتواند کتاب هایش را بفروشد و از این مسائل هم برای فروش کتاب هایمان استفاده نمی‌کنیم. تنها راهی که برایمان باقی می‌ماند این است که دست نگه داریم و منتظر بمانیم تا وضعیت نشر بهتر شود، سپس برای انتشار کتاب اقدام کنیم.

شرفشاهی بیان کرد: گذشت زمان نشان داده است شرایط نشر بهتر نمی‌شود. حتی در حد درجا زدن نیست بلکه هر روز بدتر از روز قبل می‌شود. البته نویسندگان و شاعران برای انتشار کتاب هایشان با ما تماس می‌گیرند. آثارشان برای انتشار آماده است، اما به دلیل وضعیتی که در زمینه قیمت کاغذ وجود دارد و افزایش قیمت تمام شده کتاب و از سوی دیگر نبود حمایت، ناچاریم پیشنهاد انتشار کتاب‌های شاعران و نویسندگان را قبول نکنیم و کار انتشار کتاب را به آینده موکول کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.