فرمانده انتظامی خراسان رضوی خبر داد؛

افزایش ۲۰ درصدی کشف سلاح و مهمات غیرقانونی در خراسان رضوی

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: کشف سلاح و مهمات غیرقانونی از ابتدای امسال تاکنون در خراسان رضوی افزایش ٢٠ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سردار محمدکاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی در نشست خبری با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کشف سلاح و مهمات غیرقانونی در استان، گفت: فعالیت پلیس در امر برخورد با هنجارشکنان اجتماعی در سطح جامعه نیز امسال در خراسان رضوی ۲۲ درصد بیشتر از همین مدت ظرف پارسال بوده است.  

او افزود: در موضوع برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز هم ماموران انتظامی در خراسان رضوی ظرف همین مدت افزایش دو و نیم برابری را در دستگیری آن‌ها ثبت کردند.

بیشتر بخوانید

فرمانده انتظامی خراسان رضوی مقابله پلیس را با "افراد فاقد هویت" نیازمند سیاست کشوری دانست و ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ١١ هزار ٧٩٢ نفر اتباع غیرمجاز در سطح کلان شهر مشهد دستگیر شده‌اند.


کشف بیش از ۱۸ تن مواد مخدر در خراسان رضوی

 
سردار تقوی بیان کرد: ۱۸ هزار و ٧٠٠ کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در این استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ١٢ درصد بیشتر است.

او تصریح کرد: ظرف همین مدت ٢٢ باند سوداگران مرگ از سوی ماموران انتظامی در قالب رشته عملیات مختلف مورد ضربه واقع و منهدم شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در ادامه فعالیت‌های انتظامی در خراسان رضوی پیرامون مواد مخدر و اعتیاد، به وجود ۱۶ هزار معتاد متجاهر در خراسان رضوی اشاره و تاکید کرد: مراکز نگهداری معتادان متجاهر هم زمان با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا تعطیل شده بودند، اما اخیرا به همت مسئولان با همکاری شهرداری و شورای شهر مشهد پذیرش معتادان متجاهر از سرگرفته شده و تاکنون هزار و ٩٠٠ نفر از این افراد جمع‌آوری و برای نگهداری به مراکز ماده ۱۶ تحویل داده شده‌اند.

سردار تقوی به مرگ ١٠ معتاد متجاهر بخاطر سانحه رانندگی در مسیر‌های بزرگراهی و خیابان‌های اصلی مشهد ظرف همین مدت اشاره و اظهار کرد: میزان و شدت برخورد با معتادان متجاهر رضایت بخش نیست، اما امیدواریم با افزایش گنجایش مراکز پذیرش این افراد هرچه زودتر مشکل حل شود.


نزاع، سرقت، قتل و جرائم سایبری 

 
او به پدیده شوم مشروبات الکلی به عنوان تهدید سلامت جامعه اشاره و افزود: امسال تاکنون در این حوزه کشفیات پلیس در خراسان رضوی ٢٧ درصد بیشتر از پارسال شده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی به وضعیت نزاع در خراسان رضوی هم اشاره و ادامه داد: نزاع فردی ظرف این مدت در استان ١٣درصد افزایش یافته، اما نزاع‌های دسته جمعی کاهش ١٠ درصدی داشته است.

سردار تقوی بیان کرد: وقوع قتل در استان نیز از ابتدای امسال تاکنون  نسبت به مدت مشابه پارسال یک درصد کاهش داشته است.  

او همچنین با اشاره به افزایش هفت درصدی وقوع سرقت این استان، تصریح کرد: در حوزه کشفیات سرقت نیز امسال تاکنون افزایش پنج درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال در خراسان رضوی ثبت شده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تاکید کرد: سرقت خودرو در سال جاری ١٧ درصد افزایش داشته و مردم و خودروسازان باید موارد ایمنی خودرو‌ها را جدی‌تر بگیرند.  

سردار تقوی در خصوص برگزاری تجمع و فراخوان‌ها در استان نیز اظهار کرد: به خاطر حرکت دو سویه مردم و مسئولان،  دشمن در سال جاری در برگزاری فراخوان‌ها موفقیتی نداشت.

او افزود: در حوزه جرایم فضای مجازی نیز امسال شاهد کاهش جرایم در این استان بوده‌ایم و در حوزه دستگیری مجرمان این حوزه افزایش ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داریم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی آمار تصادفات امسال در استان، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون شاهد کاهش٣٣ درصدی فوت شدگان براثر سوانح رانندگی جاده‌ای و کاهش ۶ درصدی افراد فوت شده در تصادفات شهری هستیم.

سردار تقوی در خصوص رژه برخی موتورسواران در سطح شهر نیز بیان کرد: در یک ماه گذشته گزارش‌هایی مبنی بر حرکت هم زمان تعدادی موتورسوار در سطح شهر در روز‌های جمعه با موتور‌های سنگین دریافت شد که دارای قدرت مانور بسیار هستند و برخورد با آن‌ها ممکن است برای آنان مخاطراتی داشته باشد.

او تصریح کرد: از این رو تعدادی نیروی پلیس با موتور سنگین روز‌های تعطیل در سطح شهر فعال هستند و در صورت مشاهده اینگونه رژه‌ها با آن‌ها برخورد می‌شود.


تمهیدات روز‌های پایانی ماه صفر

 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی تاکید کرد: پلیس براساس ضوابط ابلاغی ستاد مقابله با کرونا در خدمت مردم خواهد بود و امیدواریم مردم در روز‌های پایانی ماه صفر از سفر به استان پرهیز کنند.

سردار تقوی اظهار کرد: در طول مسیر‌های استان نیز پلیس راه و نیروی انتظامی در آماده باش هستند و تلاش می‌شود مراسم عزاداری مبتنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در فضای امن برگزار شود.

او با بیان اینکه تاکنون حرکت زائران پیاده به مشهد گزارش نشده است افزود: محدودیت‌های ترافیکی منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) نیز اجرا خواهد شد.


برنامه‌های هفته ناجا

 
فرمانده انتظامی همچنین به تشریح برنامه‌های هفته نیروی انتظامی با شعار "با هم برای امنیت و سلامت" پرداخت و ادامه داد: برنامه‌های متنوعی در هفته ناجا در نظر گرفته شده که دیدار با مسئولان استانی، ائمه جمعه و جماعات، قدردانی از زحمات فعالان عرصه سلامت، تکریم خانواده شهدا، اجرای مراسم صبح گاه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراسم اعطای سردوشی دانش‌آموختگان ناجا از جمله این برنامه‌ها است.

سردار تقوی بیان کرد: افتتاح ۱۴ پروژه عمرانی، ارائه خدمات و افتتاح سه مرکز فرماندهی انتظامی در شهرستان‌های زیرخان، ششتمد و کوهسرخ با توجه به ارتقای این بخش‌ها به شهرستان و اسقرار اولین پلیس گمرک در دوغارون توسط پلیس امنیت اقتصادی از دیگر برنامه‌های هفته ناجا در این استان است.

او تصریح کرد: ترویج فرهنگ قانون گرایی، ضدعفونی اماکن، دیدار با اساتید دانشگاهی، برگزاری محافل قرآنی و انس با قرآن، اجرای طرح کمک مومنانه، برنامه‌های رزمی و ورزشی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، ترویج قانون مداری، حفظ فضای معنوی و استفاده از ظرفیت آستان قدس رضوی و ارائه طرح‌های مردم یاری به ویژه در زمینه مبارزه با کرونا در مناطق محروم از دیگر اقدامات است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تاکید کرد: قدردانی از خادمان سلامت، تجلیل از مقام شهید شکری تنها شهید سلامت ناجا در مشهد، جذب نیرو‌های متعهد و واجدشرایط و ارائه تخفیف ۵۰ درصدی هزینه توقف گاه برای موتور‌هایی که بیشتر از یکسال در توقف گاه‌ها توقیف هستند از دیگر برنامه‌های هفته ناجاست، همچنین در این هفته از سامانه پیامکی ویژه استفاده ناشنوایان از خدمات پلیس رونمایی می‌شود.

سردار تقوی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ٢ میلیون و ۵۵۵ هزار تماس با افزایش سه درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال با مرکز فرویت‌های پلیس ۱۱۰ برقرار شده و در انجام ماموریت‌ها، افزایش پنج درصدی داشته‌ایم، تماس‌های غیرقابل رسیدگی نیز ٦٥ درصد کاهش داشته که موفقیت خوبی در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی است.

انتهای پیام//ز. ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.