مهلت ۲۴ ساعته واشنگتن به خارطوم برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

یک روزنامه سعودی از اولتیماتوم آمریکا به سودان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک روزنامه سعودی به نقل از برخی منابع دولتی در سودان خبر داد که واشنگتن به دولت انتقالی این کشور تنها ۲۴ ساعت مهلت داده تا درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تصمیم بگیرد.

بنابر این گزارش، روزنامه سعودی الشرق به نقل از برخی منابع در دولت سودان از مهلت آمریکا به خارطوم به منظور عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد.

این روزنامه به نقل از این منابع اعلام کرد که «دولت آمریکا به دولت انتقالی سودان ۲۴ ساعت مهلت داده است تا درباره عادی‌سازی روابط با اسرائیل تصمیم گیری کنند.

این منابع همچنین احتمال دادند که ممکن است علت تعیین این مهلت، نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست که قرار است سوم نوامبر آینده برگزار شود.

یک منبع سودانی شنبه گذشته به روزنامه سعودی الشرق گفته بود: مذکرات خارطوم و واشنگتن به منظور خط خوردن نام سودان از فهرست کشور‌های حامی تروریسم و همچنین در راستای عادی سازی روابط، متوقف شده است.

او همچنین با اعلام اینکه بعید است مذاکرات مستقیمی در روز‌های آینده برگزار شود، گفت: دولت آمریکا شروط سودان را برای اینکه حذف این کشور از لیست تروریسم را به عادی‌سازی روابط با اسرائیل، گره نزند، رد کرده است.

سودان از بیش از یک سال پیش در تلاش است از فهرست سیاه وزارت خارجه آمریکا برای کشور‌هایی که به ادعای واشنگتن «حامیان تروریسم» خوانده می‌شوند خارج شود. قرار گرفتن در این فهرست از سه دهه پیش موجب قطع ارتباط نظام مالی سودان با بانک‌های جهانی شده است.

گفتنی است در مذاکراتی که هفته گذشته در ابوظبی میان هیئت آمریکایی و سودانی برگزار شد، آمریکا یکی از شرایط خروج خارطوم از لیست سیاه را عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار