در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ایجاد ۲۰ هزار طرح اشتغالزایی خرد و خانگی روستایی

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: با وجود بیماری کرونا، تاکنون ۲۰ هزار طرح اشتغالزایی خرد و خانگی روستایی محقق شده است.

سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اساس کار بنیاد برکت توانمندسازی و اشتغالزایی است، اظهار کرد: ایجاد اشتغال توسط بنیاد برکت بر حسب دستور ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و نیاز کشور است، لذا ۲۰ تا ۲۵ درصد از منابع ما صرف امور عمرانی و زیربنایی و نزدیک به ۷۵ تا ۸۰ درصد صرف اشتغالزایی و تولید می‌شود.

وی افزود: در حوزه اشتغالزایی مدل‌های مختلفی وجود دارد که مدل‌های خرد و خانگی و بنگاه‌های متوسط و بزرگ اقتصادی را شامل می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: سرمایه گذاری‌های کلان برای بنگاه‌های بزرگ توسط گروه توسعه و تدبیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام می‌شود.

مدنی با بیان اینکه بنیاد برکت برای شغل‌های خرد و خانگی مدل‌های مختلفی را ارائه کرده است، تأکید کرد: ایجاد مشاغل خرد از اواسط سال ۹۷ آغاز شده است و ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه پایانی سال ۹۷، ۱۰ هزار طرح خرد روستایی اجرا شد، ادامه داد: در سال ۹۸، ۳۰ هزار طرح اشتغالزایی خرد و خانگی محقق شد.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: براساس نامگذاری سال ۹۹ به نام «سال جهش تولید»، برنامه ریزی شده که امسال ۶۰ هزار طرح خرد و خانگی محقق شود.

مدنی با بیان اینکه از ۶۰ هزار طرح اشتغالزایی خرد و خانگی تاکنون ۴۰ هزار طرح شناسایی و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند، گفت: با وجود بیماری کرونا، تاکنون ۲۰ هزار طرح نیز محقق شده و در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: از اواسط سال ۹۷ تا انتهای سال ۹۹، ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی خرد و خانگی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه هر طرح خرد روستایی سه شغل را در پی دارد، ادامه داد: این مشاغل خرد و خانگی منجر به ایجاد اتفاقات بزرگ در حوزه امنیت غذایی شده‌اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار