رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

طرح منع آمد و شد در کاهش شیوع کرونا تأثیر مستقیم دارد

بحرینی طوسی گفت: طرح منع آمد و شد، تأثیر مستقیمی در کاهش شیوع کرونا دارد و افزایش سفر‌ها قطعاً موجب گسترش بیماری می‌شود.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین بحرینی طوسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: متأسفانه در هفته‌های اخیر یک روند افزایشی قابل توجهی در بیماران سرپایی، بستری و تخت‌های بیمارستانی داشتیم همچنین این روند در بخش‌های ویژه و تعداد فوتی‌ها رو به افزایش است.

او افزود: این شرایط ناشی از ضعف در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی است، با ویروسی رو به رو شدیم که بشریت در شناخت آن ضعف دارد و ماهیت آن پنهان است و داروی مشخصی برای درمان این ویروس وجود ندارد، در فراگیری بیماری کرونا، سفر یک موضوع ممنوع است.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگر مسافری در مشهد دچار کسالت شود امکانات و تیم درمان خسته ما پاسخگوی آن‌ها نخواهد بود.

او افزود: در حال حاضر در تأمین دارو با مشکل بسیار کمی مواجه هستیم، ولی افزایش جمعیت بیماران، قطعا ما را با مشکل کمبود دارو رو به رو خواهد کرد لذا طرح منع آمدو شد، تأثیر مستقیمی در کاهش بیماری کرونا دارد و افزایش سفر‌ها قطعاً موجب گسترش بیماری می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار