یمن: آزادی اسیران یک پیروزی برای ماست

عضو هیئت مذاکره‌کننده یمنی اعلام کرد اصرار ائتلاف سعودی به تبادل اسرا به دلیل این بود که نمی‌خواست پیروزی یمن را بپذیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  المیادین، «عبدالمجید الحنش» عضو هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن، با ائتلاف سعودی اعلام کرد که این ائتلاف به دلیل اینکه پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در میدان جنگ نپذیرفته است به تبادل اسرا راضی شد و بر انجام آن اصرار کرد.

او گفت: ائتلاف سعودی مسئله اسیران را نادیده می‌گیرد و اصرار آن بر نپذیرفتن این عملیات به معنای یک پیروزی دیگر برای ماست.

این مسئول یمنی افزود: یمن به دلیل اینکه ائتلاف سعودی زیرساخت‌های آن را به صورت کامل تخریب کرده است، در فاجعه انسانی به سر می‌برد.

روند تبادل اسرا شامل پرواز‌های کمیته بین المللی صلیب سرخ از چندین شهر در دو کشور یمن و عربستان سعودی خواهد بود.

بنا بر گزارش خبرنگار المیادین، مبادله اسرا یک پیروزی مهم برای دولت صنعا به شمار می‌رود؛ چرا که توانسته ائتلاف سعودی را وادار به آزادسازی ۶۸۱ اسیر یمنی در مقابل ۴۰۰ اسیر وابسته به خود کند.

دولت یمن هم اکنون در حال پی‌ریزی روند دیگری از مبادله اسرا و از سرگیری مذاکرات میان طرفین است.

بر اساس این گزارش، سه هواپیما حامل اسرای نیرو‌های نظامی یمن وارد فرودگاه صنعا شدند. هواپیمای اسرای ائتلاف (متجاوز) سعودی بلافاصله پس از پرواز هواپیمای اسرای نیرو‌های مسلح یمنی در فرودگاه سیئون به پرواز در آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار