سعادت جامعه اسلامی در گرو گسترش معارف نبوی

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: رسیدن جامعه اسلامی به سعادت و تعالی حقیقی در گرو گسترش معارف نبوی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم سوگواری نبوی اکرم حضرت محمد (ص) در پارک ولایت ساری با بیان ینکه جامعه بشری بیش از هر زمان دیگر نیازمند بهره مندی از سیره و معارف نبوی است، گفت: رسیدن جامعه اسلامی به سعادت و تعالی حقیقی در گرو گسترش معارف نبوی در جامعه است.

او افزود: ماه صفر در حالی به پایان می‌رسد که داغ از دست دادن رحمه‌للعالمین بر دل مسلمانان جهان سنگینی می‌کند، پیامبر مهربانی که پرتو مهرش همه عالم را در بر می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: از منظر قرآن وقتی به سیمای پیامبر (ص) پرداخته می‌شود، ایشان را با تعابیر والایی، چون خُلق عظیم و اخلاق حسنه توصیف می‌کند و این مساله نشان می‌دهد که حضرت رسول (ص) دارای سجایای بزرگ اخلاقی و کرامت‌های بزرگی هستند که می‌تواند برای همه نسل‌ها و جوامع دارای پیام ویژه‌ای باشد.

آیت الله محمدی لائینی افزود: امام حسن مجتبی (ع) آیینه تمام نمای پیامبر اسلام (ص) بوده و همانند جدش به لحاظ اخلاقی، اسوه بود.

او بر محزون و غمگین بودن در غم اهل‌بیت (ع) و حرمت نگه‌داشتن در ایام عزای خاندان عصمت و طهارت (ع) تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: خوش اخلاقی، پایبندی به وفای به عهد، بذل، احسان و انفاق از جمله نشانه‌های آثار کرامت است و بر روی جامعه این موضوع تأثیرگذار است.

آیت الله محمدی لائینی افزود: مسؤولان و مردم در اجرای اخلاق کریمانه در سطح جوامع اسلامی هم از جهت مطالبه گری و هم فرهنگ گرایی مؤثر هستند.

او توجه به هشدار‌های رهبر فرزانه انقلاب، حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب و بصیرت افزایی را وظیفه آحاد جامعه برای مقابله با دشمنان عنوان کرد.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار